View Single Post
Sitat av Hardcore Vis innlegg
Vell.. Kansje det ikke er serlig merkbart her i Norge, men det beste hadde vell vert og bruke bilene vi har lengre.
Ettersom at det og lage en ny bil, fra utvinningen av råmetall til den står i butikken også forrurenser en hel del.

I det lange løpet vet jeg ikke hvilken av alternativene som er best, men det og produsere mer høres ut som en tvilsom løsning fra et miljøperspektiv.
Og.. hva med alle de bilene vi allerede har akkumuluert over den siste generasjonen?
Vis hele sitatet...
Jeg mener at miljøet og alt CO2 maset burde settes i andre rekke når det kommer til avgiftsdiskusjonen på bil i Norge, Norge har vel muligens Europas eldste bilpark.

Som tidligere nevnt så er en ny bil tryggere enn en gammel bil, den har en hel del elektronikk som hjelper sjåføren med å ikke kræsje, med den prisen det koster samfunnet å ha en person liggende i koma, rydde opp i en bilkræsj osv. vil en billigere avgift være en meget billig pris å betale.

Hva ville du valgt om du hadde fått valget mellom å "redde" miljøet eller miste noen av dine nærmeste?


Sitat av Sot-Jo Vis innlegg
Fjerning av bilavgiften vil vel først og fremst være til fordel for de som kjøper de dyreste og mest forurensende bilene?
Hvordan det kan sammenlignes med fjerning av moms på frukt og grønt kan jeg egentlig ikke helt se.
Vis hele sitatet...
Utslipp burde fjernes fra bilavgiftssiden, så burde man heller gi rabbatt for hvor mange stjerner en bil klarer i en kræsjtest.
På jobben har vi kjøpt inn en del miljøvennlige biler nå, disse ble holdt tilbake på det norske markedet for at de strøyk på NCAP testen, på den andre testen klarte bilen å rive til seg en halv stjerne av fem mulige.
Hjelper ikke at bilen din er miljøvennlig om du dauer når du kjører på ei bikkje!
Sist endret av Popp; 5. februar 2009 kl. 13:27.