View Single Post
Sitat av #Conex Vis innlegg
Når han sier at vi utlukka eksplosiver siden det ville kunne høres av øyenvitner, og det var ingen øyenvitner som hørte eksplosjoner. Skal det liksom være grunden til at dem utelukket thermite også?

Jeg vil si at det er en grei nok forklaring for en evt. kollaps, men hva med alt det flytende metallet. Hvordan passer det inn i denne teorien? Det virker som dere overser det helt. Det greit nok som dere sier at når metall blir stressa, blir det som smørr. Men tviler sterkt på at det blir flytende og holder seg flytende i 3-4 uker. Her er det helt klart "a missing link".
Vis hele sitatet...
GODE GUD. Har du ingen forståelse av konseptet potensiell energi, så har du absolutt ingenting å gjøre i denne diskusjonen! Ingenting! Det er gratis skolegang i dette landet, det finnes ingen ingen unnskyldning!

Som Conex sier, denne teorien dere fremsetter som bevis virker ene og alene basert på at ingen har hørt smell.

Hva med at folk inne i Twin Towers hørte eksplosjoner, lite profilerte øyenvitner utenfor har også hørt det, så jeg spør igjen:

Prøver dere å si at Twin Towers ville falt i sammen uansett om et fly hadde kræsja inn i det etter fysikkens lover, eller at det er en liten mulighet for at det faktisk går ann? Og WTC er dette faktisk den første byggningen i verden som har rast pga brann, hva brenner i 6 timer med så ekstrem varme at byggningen raser i en murbyggning?
Vis hele sitatet...
Det kommer mange smell når en bygning raser - ting knekker, vegger eksploderer under trykket og brannslukningsapparat, kondensatorer og alt mulig rart eksploderer. Dette er faktisk en av grunnene til at det ikke anbefales å tilbringe tid inne i brennende hus! Folk flest har ikke peiling på hvordan en eksplosjon høres ut, siden de først og fremst har inntrykk av den fra actionfilmer og i tillegg er det en svært stressa situasjon for enkeltpersoner.

Vet du hva som brenner med ekstrem varme og skiller denne brannen fra boligbrannen nederst i gata? JO KANSKJE DET ER FLYENE FYLT MED FLYBENSIN SOM BRUKES I FORBRENNINGSMOTORER. FORBRENNINGSMOTORER BASERER SEG PÅ BRENNBARHET. DET ER SÅNN DE FUNGERER. DE TRENGER DRIVSTOFF.

Kanskje jeg skal slenge på noen animerte gifer og noen antydninger om at alle er sauer også, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg gidder dette. Det er som å skrike om kapp med et funksjonshemma barnekor som har fått rosa frokostblanding med ekstra sukker på til frokost.

(Dette innlegget er forresten skrevet av noen med mer teoretisk bakgrunn i mekanisk fysikk enn det trengs for å bli en gjennomsnittlig sivilingeniør her i landet, hvis det betyr noe som helst. Dog, det gjør det neppe, siden dere heller vil se på youtube-videoer hvor folk prøver å lage kvalitative data fra videoer med begrenset fps, upresis komprimering og en haug andre faktorer som hadde ført til at ekte fagfolk hadde forkastet resultatene umiddelbart)
Sist endret av ivioynar; 4. februar 2009 kl. 18:44.