View Single Post
Sitat av drQ Vis innlegg
Legg merke til ordet "bør". Det betyr noe annet enn "skal".

Poenget er at man normalt ikke varetektsfengsler 15-åringer. Å holde en 17-åring igjen i noen minutter blir nok akseptert.

Hvor gode vektere er til å tolke "mistanke" skal jeg ikke synse på, men jeg tror de stort sett klarer det noenlunde greit.
Vis hele sitatet...
Sakene i avisene i det siste sier jo noe helt anna, vekterne i Norge er jo helt på trynet og de misbruker makt! De har ikke lov å bruke vold, selv om en person løper. De kan prøve å holde han igjen men de kan ikke slå til han, med mindre han slår først.

Jeg skal prøve dette en gang, kjøpe en vare på en anna butikk, ta med kassalapp og sånn. Gå inn på en anna, så spise den der inne, og bare gå ut. Hvis de kommer etter meg så skal jeg løpe som faen, og hvis de får tak i meg så sier jeg at de ikke har lov da de aldri har sett at jeg stjal noe, for jeg tok jo aldri noe fra hyllene. Vil bare vite om vektere misbruker makta si, eller om det er bullshit.

Vet at det er farlig å gjøre iogmed at de kan bli voldelige, men hvis det skjer så tjener jeg muligens noen spenn, selv om det ikke er det jeg satser på.