View Single Post
Om jeg har forstått hva politikerne har sagt riktig, så skal utvidelsen av rasismeparagrafen være enda mindre omfattende enn blasfemiparagrafen. Hva er da poenget? Blasfemiparagrafen har jo vært fullstendig irrelevant siden Arnulf Øverland ble tiltalt for blasfemi, men frikjent, i 1933. I følge wikipedia er det bare EN nordmann som har blitt dømt for blasfemi, og det var i 1730(!!!) etter at en skrulling satte fyr på noen kirker(!!!). Det er mulig blasfemiparagrafen var relevant når Life of Brian ble forbudt i Norge, men ingen ble tiltalt eller dømt som følge av filmen, det var bare filmtilsynet som anså den som blasfemisk og forbudt. Siden den gang er det ingen som har nevnt blasfemiparagrafen. Så om jeg skal tro på politikerne så kan jeg ikke akkurat si at jeg er bekymret for noe annet enn at disse skrotnissene bruker tid, krefter og offentlige penger på å innføre en paragraf som ALDRI kommer til å bli brukt og som kommer til å være sovende fra det øyeblikk den blir vedtatt. Hva er vitsen?