View Single Post
Da hadde jeg nettopp min jomfru"tur". En venn av meg har en venn som har en venn som kjøpte noe som tydligvis skulle være god amsterhasj. Vi får ser varene, klumpen, eller firkanten var på størrelse med en bruskork. Dette stusser jeg over, for jeg forventet at klumpen som tydligvis skulle være 6.5g skulle være en del større...

Vi fikser varene og det første jeg legger merke til er at hasjen er hard som stein! Etter hva jeg har hørt, er det en tommelfingerregel at, jo mykere, jo bedre. Den andre merkbare tingen er at den ikke lukter ekstremt mye og er helt normal brun. Etter hva jeg har hørt er dette noe som tyder på at det er helt standard shit.

Uansett, jeg kommer meg hjem og begynner å mekke en joint. Jeg innser at dette er vanskeligere enn antatt. Jeg klarer ikke å få rizzlaen til å lime seg ordentlig så jeg må bruke to papir. På bunnen hvor filteret er, blir jeg nødt til å teipe rundt for at hele jointen ikke skal falle sammen. Den fjerde tingen som for meg får hasjen til å virke nokså dårlig, er at den, når jeg varmer den altså, ikke begynner å boble i det hele tatt. Den går fra hard, til svart, til flamme. Altså så godt som ikke noe bobling.

Etter mye slit og strev er jointen ferdig som skal inneholde hasj størrelse med fire fyrstikkhoder. Jeg og en venn går ut og røyker den. Det smaker godt og føler meg avslappet for hvert trekk jeg tar. Ellers - ingen effekt. Kvelden går sin gang og jeg sitter hjemme på rommet mitt.

Jeg bestemmer meg for å ta resten av mine "to" gram, som mest sannsynlig er noe sånn som 0.5 til ett. Jeg lager en annen joint, med mer hasj, altså to fyrstikkhoder mer, enn forrige og nå er den bare for meg selv. Jeg åpner vinduet og tenner på den, tar mange kjappe og nokså små trekk. Kan vel nesten si at jeg stresser. Da jeg endelig er ferdig, merker jeg med engang velbehag og avslappenhet. Jeg setter meg foran PC-en og føler en voldsom kribling i kroppen, munnen er rar, nesten som om den er ute av ledd. Jeg begynner å gjøre en langsom nikkebevegelse med hodet mitt og har startet å smile konstant. Sånn fortsetter det i fem minutter før noe ekstremt spennende skjer (i mine øyne). Jeg er midt i en nikkebeveglse og skal til å løfte hodet mitt fremover da jeg merker et voldsomt sug i hele kroppen, som om jeg skulle falle veldig, veldig fort. Det varer i et par sekunder før det går over og jeg er tilbake til mitt "rusete" meg. Det å sitte foran PC-en er for anstrengende, så jeg legger meg ned på sengen og setter på litt avslappende musikk.

Jeg smiler for meg selv og hele kroppen føles vidunderlig. Tar et par tyggiser, og legger merke til at de smaker usedvanlig sterkt, føles også som om smaken varer ekstra lenge, kan være en placebo though. Uansett, musikken. Litt Bob Marley er tingen, nyter livet, men føles allikevel som om jeg oppfatter musikken på en annen måte. Vanligvis, ville jeg kunne fokusere på ett av instrumentene, og det andre ble til bakgrunnsstøy. Altså, jeg hører sangeren, og bassen, gitaren og trommene bare forsterker sangeren. Men nå virket det som om jeg hørte på alt samtidig, eller vær for seg, som om jeg klarte å fokusere på alle de forskjellige instrumentene på samme tid.

Vil vel bare legge til at jeg ikke reagerte noe særlig psykisk bortsett fra litt munterhet og kanskje litt lettere i hodet. Ellers så foregikk alt fysisk. Vet at jeg sikkert burde vite dette her selv best, men ville dere beskrevet meg om stein eller høy, eller er jeg helt på viddene nå?

Og utifra det dere hørte om vekten og størrelsen på hasjen, virker den ikke mye mindre enn 6.5 gram? Og hva med kvaliteten, utifra det jeg har lest meg til, så hadde ikke denne klumpen noen av de vanligste tegnene for god kvalitets hasj, og ja, jeg vet at det finnes unntak.

Ble en ekstremt lang post, bra jobbet hvis du orket å lese hele.
Sist endret av Filosofen; 1. februar 2009 kl. 03:37.