View Single Post
Sitat av karusellen Vis innlegg
Du har ettersom du selv sier ingen tidligere misbruks historikk. Bør derfor ikke være noe problem med resept på benzo'r.. Det som gjør legen din skeptisk til slike medikamenter er klassifiseringen, pga av avhengighet etc. (Sentral stimulerende)

Leger nå til dags skriver ut SRRI medikamenter som om det skulle vært nonstop. ( Mener Efexor også er et SSRI medikament, hemmer ikke bare serotonin reseptoren, men også nor-adrenalin reseptoren, så benevnelsen blir kanskje litt annerledes..)

Mitt tips til deg er å få "kartlagt" årsakene til dine angst-problemer. Det kan jo være andre diagnoser enn GAD etc. som er årsaken til dine problemer..

Jeg har blitt feil-diagnosisert med GAD, og gått 1 år på div. SSRI medikamenter, vært et langt og diffust år med forferdelige bi- og etter- virkniger.

SSRI og tilsvarende medisin står nå på HAT listen min. Meget mulig at slike medikamenter kan være til stor hjelp for noen. Allikevel så skal du ha huet godt nedi sanden før slike medikamenter kan være ett skritt i riktig retning spør du meg..

Lykke til videre og HUSK at en doktor's diagnose bør tas med et par klyper salt
Vis hele sitatet...
Ja, føler det blir litt feil når jeg blir møtt med en iskald skulder av legen min når jeg snakker med han om Benzo. Er vel fordi jeg er ung, og "bare" har sosial angst... Håper han kommer meg litt mer i møte, og heller går med på at jeg får prøve det ut for å se om det kan hjelpe meg. Er snakk om et MODERAT forbruk kun når angsten river som verst. Hvis ikke blir det vel å skifte fastlege etterhvert.

Tror nok SSRI kan hjelpe noen som sliter med sosial angst, men tror nok det er mer effektivt til folk som er veldig deprimerte. Er vel uansett viktig å ha tolmodighet til å vente på virkningen, justere opp dosen eller evt. bytte preparat.

Føler egentlig jeg har fått "kartlagt" årsakene til mine problemer rimelig bra hos psykolog. Personer med sosial angst har vel ofte andre liknende diagnoser, som f.ek.s unnvikende personlighetsforstyrrelse og agorafobi.. Disse går vel egentlig litt inn i hverandre.

Har uansett tro på at Kognitiv atferdsterapi funker bra mot angst, viktig at du går til en psykolog/sosionom som du føler det er greit å snakke med..