View Single Post
Sitat av raxor Vis innlegg
jeg passer på å ikke trekke for mye, da jeg har hørt det får motsatt virkning på en nyrøyer.
Vis hele sitatet...
Dette må du utdype. Høres for meg ut som en god gammeldags urban legend. Så klart er det viktig å ikke
overdosere, men "motsatt virkning på nøyroner"?
Sitat av raxor Vis innlegg
funker ikke weed på meg?
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis "funker" cannabis på deg, som det gjør for de aller fleste av oss.
Sitat av raxor Vis innlegg
har dere non tips?
Vis hele sitatet...
Jepp, men med fare for at dette kan oppfattes som oppfordring til bruk av ulovlige rusmidler, vil
jeg få presisere at disse "tipsene" er ment for personer som allerede har tatt agjørelsen om å bruke
cannabis, for å gjøre opplevelsen mest mulig behagelig og interessant for vedkommende.

Begynn med liten dose. 1-2 trekk av en pipe/joint vil gi en merkbar effekt om det er kvalitetscannabis.

Har du kombinert cannabisen med alkohol eller andre rusmilder ved de anledningen du har prøvd stoffet?
Isåfall, prøv uten.

Har du derimot prøvd cannabis helt for seg selv, og ikke kommet dit du vil, prøv med en liten mengde alkohol
(1-2) enheter, før inntak av cannabis, for å "take the edge off".

Set og setting er viktig. Vær sammen med gode venner, se en morsom film, gå en tur i skogen, sitt/ligg
på gulvet og la tanker, samtale og latter leve sitt eget liv. Ikke føl at du "må" le av alt, bare la det flyte.

Ønsker du en mer meditativ, psykedelisk opplevelse, slå av lyset, sett på musikk og legg deg ned. Lukk øynene.

Husk at virkemidler som jeg nevner over (musikk, underholdning, lys etc.) kan manipulere effekten av
cannabis.

Lykke til, og husk at effekten av cannabis for mange avtar eller endrer karakter ved vanerøyking. For
sterke, interessante og morsomme opplevelser anbefales det fra min side å utvise selv-restriksjon ved
cannabisbruk, ved å la det gå litt tid mellom hver gang man bruker stoffet, gjerne en månde eller enda lenger,
minst en uke.