Tråd: Kapitalisme
View Single Post
problemet med kapitalisme er ikke systemet i seg selv mener jeg, men heller de menneskene som praktiserer det. tingen med penger er at man aldri får nok av det. jeg har aldri møtt en person i mitt korte liv som har sagt at han har nok penger og hatt det sånn! tviler også på at jeg kommer til å gjøre det noen gang(ikke det, at sånne folk ikke finns) men poenget er at folk er for "avhengi" penger. penger får folk til å gjøre ganske syke ting mot hverandre.

ta noen steder i afrika for eksempel. Folk med våpen tar folk uten våpen til fange, de som kan jobbe ivertfall. og terroriserer resten av folka. de folka som skal jobbe må grave etter diamanter, de diamantene som blir funnet blir solgt. men ikke for penger, nei våpen er verdt mer en papir der nede. så de skaffer seg enda mer våpen og kan fortsette å terrorisere. men hvor er pengene i dette bildet? jo de er nede i magen på overvektige toppsjefer for våpenprodusenter som selger de våpnene som blir brukt til å terrorisere uskyldige folk. så hvordan klarer enkelte folk å leve med seg selv? pengene og en liten porsjon twista tankegang, våpenet dreper ikke folk alene, alle har en rett til å beskytte seg, 2nd ammandment. mye av dette høres sikkert kjent ut.

for hver kule som blir avfyrt og våpen kjøpt, er det noen som tjener penger, noen får makt og de fleste får elendighet.

når det gjelder legemiddelindustrien i USA tror jeg heller at jeg bøyer meg i støvet istedenfor å slenge negativt om det.
legemiddelindustrien i USA er verdens største DOP dealer. legemiddelindustrien i USA burde være ethvert forbilde for hver eneste dopdealer rund omkring i verden. de tjener ufattlig mye penger på falsk trygghet og "livsnødvendige" medisiner. de propper i folk piller som det skulle vært godis
RESPEKT! til legemiddelindustrien, verdens største hustler!

beklager leifs