View Single Post
En ting er å dele ut bibler, men en annen ting er å måtte be til bordet. Norge er et fritt land, og at man skal be bordbønn blir for dumt. Hva med atheister? Jeg ville aldri bedd til noen gud, av den grunn at jeg ikke har noen kristne foreldre, og derfor ikke føler det samme om Gud som mange andre gjør.
Skole skal være demokratisk, og man skal lære ting på skolen. Bordbønn og andre "subjektive" ting kan man gjøre et annet sted på skolen.

Hvis lærere derimot sier "nå kan vi ta en bordbønn for de som vil det" så er det helt greit. Og at de deler ut bibler er også greit syns jeg, da bibelen rett og slett er et viktig middel i skolen, men da kunne de også gitt ut en koran også.
Sitat av FaLcOn Vis innlegg
Sånn som jeg ser det nå, så virker det som om vi legger ting som kristendom, kultur og tradisjon litt til side for så og lære om andre ting. Det jeg mener er at det absolut ikke er farlig og lære om andre ting, men vi må kunne først lære vårt.
Vis hele sitatet...
Som DonT sa, så er det greit nok å lære om det, men det er noe helt annet med bordbønn. Å lære er en ting, men å utdøve er en annen ting.