View Single Post
Sitat av Milligan Vis innlegg
Jeg kjøper den med at det er ett filter i hjernen som brytes ned. Det er (dette blir pur antakelser fra min side nå) antakelig det samme filteret som man overbelaster ved hypnotisering som blir "koblet ut". Det åpner det ubevisste sinnet for alle slags idèer og man blir betraktelig mer mottakelig enn hva man er i en "kritisk bevisst tilstand". Jeg er på meget tynn is nå, men jeg kan da også se for meg at man er i en meget sårbar posisjon om man inntar denne tilstanden?
I tillegg, så legger jeg ikke bort den med at ett fremmed stoff fører til endringer i dine egne. Det er jo derfor man røyker, nettopp for å innta ett stoff som skal påvirke kroppen din på måter man selv ikke klarer gjennomføre.
Vis hele sitatet...
Da er det vel egentlig ikke noe mer som skal være sagt? Det er jo som vi sier akkuratt det som skjer ved psykedelika. Filteret blir brutt ned og du kan oppleve og få den konstante strømmen av informasjon gjennom sanseapparatene dine på en annen måte. På denne måten kan man finne ut mye om seg selv og naturen, og generelt kanskje få en bedre holdning til alt rundt deg. Som du sa; Det ubevisste sinn kommer til overflaten, egoet blir brutt ned, og man er mer mottakelig enn i en hverdagslig tilstand.
Sist endret av Sky; 11. januar 2009 kl. 20:43.