Tråd: Bevis for Gud
View Single Post
Fordi du ikke er enig i det jeg skrev? Gidder ikke si noe om det, med tanke på at du visste svaret før du skrev settningen.
Mener det er frekt av deg å si at det er latterlig mye bullshit, da kan du hvertfall begrunne det synes jeg. Det er jo det der jeg mener, hvorfor er det bullshit? Bare fordi du ikke mener det samme? Jeg mener alt av religion er bullshit, jeg mener deler av politikken i Norge er bullshit, jeg mener usa er bullshit, jeg mener terrorister er bullshit, jeg mener penger er bullshit, skjønner du hvor jeg vil hen? Jeg kan jo si akkurat det samme til deg tilbake? Du kan ikke vite om ting er bullshit bare fordi man er uenig. (du ser jeg skriver mot meg selv, men du forstår vel sikkert
Svar meg hvertfall på hvordan man er kristen uten å tro på gud da, så skal jeg ikke poste noen flere innlegg på hele dette forumet ever. Har aldri hørt om noen kristne som ikke tror på Gud.
Vis hele sitatet...
Veit du hva, det er ikke det du sier som er bullshit, jeg respekterer at du har en mening, selv om den ikke er lik min, noe annet ville jo være galt. Det er bare måten du sier det på, du ordlegger deg på en måte så det virker som om det du putter ned i ord ikke er så veldig gjennomtenkt og overfladisk.
Du kan være kristen uten å tro på gud, så lenge du lever etter bibelen, og som jeg allerede har sagt så kan bibelen bli tolket som en bruksanvisning på hvordan man skal leve, ikke et hellig dokument.

Stopper å poste nå jeg. Har ikke noe saklig å komme med uansett
Vis hele sitatet...
Nei for all del, ingenting er så sunt for hodet som en god diskusjon, bare les over innleggene før du poster de, fordi det er forskjell på sender og mottaker, hvordan du tolker hva du skriver kan bli tolket annerledes av f.eks meg siden jeg ikke veit hvordan du er og hvordan du tenker.

Det er nesten sant at religion har skylda for all krig(jeg er nesten sikker ". Hvis du bare slenger på penger også, så har du grunnen til alle de store krigene som har vært, uten at du har mere inside info om bakgrunnen.
Stemmer også at jeg er uviten, men angående spørsmål om døden og gud så er alle like uviten. "Ingen ting som er riktig"(er jo 1 ting som er riktig). Vi kan hvertfall ikke vite hva som er riktig. Mest sannsynlig så er vi dø når vi dør. Selv om 90% av verdens befolkning er enige om noe annet så er det ingen som vet det helt sikkert, men de vil jo si at resten bare snakker tull og bullshit?
Det virker hvertfall mer logisk(for meg) enn alt annet =p.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg til en viss grad, men religion har blitt brukt som grunn til krig siden de store religionene ble dannet (da tenker jeg på kristendom, islam og jødedom siden jeg ikke veit nok om hinduisme og annen religion), mens de egentlige intensjonene har vært territorielle.
Du har et poeng, når vi dør så dør vi. Det er noe jeg tror jeg har nevnt allerede i tråden her, men jeg kaller ikke meg selv kristen, fordi levesettet til kristne ikke passer det levesettet jeg vil leve. Nå har det seg sånn at ikke alle kristne er ekstreme og skal ikke ha sex før ekteskap, ikke drikke alkohol og ikke banne for den saks skyld.

litt off topic: Hvor i Østfold bor du?