View Single Post
Sitat av Graapho Vis innlegg
To ting her jeg har tenkt over litt:
1) Den lille pausen fra man har fått spørsmålet/påstanden e.l. til man svarer. For min egen del merker jeg at jeg blir litt ufokusert fordi jeg må fokusere på å finne riktig svar, slik at jeg "glemmer" å fokusere på hvordan jeg oppfattes av andre. Noen sekunder etterpå kommer jeg gjerne på at jeg må se ut som jeg mener det jeg skal si, men da er det ofte for sent (ihvertfall hvis personen jeg snakker med er litt observant) og jeg har avslørt usikkerheten min.

2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg ser du også har skjønt det, la oss ta et eksempel;
Jeg hadde stjålet litt over 5000 fra en person, han anklagde meg, jeg lo og var hyggelig i starten, også ble det til "DU TOK PENGA MINE!" jeg la ut en lang setning om at han var en jævlig dårlig venn(for at han anklagde meg), også sa jeg "fuck you, aldri snakk til meg igjen" på en skikkelig seriøs sinna måte(er god til å spille, vil jeg tro) en uke etterpå ringte personen og ba om unnskyldning, og at den personen kunne være så dum og tro det var meg, jeg avviste personen en gang til på en sur måte, 2 uker etter det ble jeg venn med personen igjen, aldri hørt noe om det igjen. Men man kan alltids bli bedre på å lyve, noen tips anyone?