View Single Post
Sitat av Graapho Vis innlegg
2) Det med at man blir veldig hyggelig etter man har løyet for noen. Jeg tror personlig at det har med samvittigheten min å gjøre - jeg har dårlig samvittighet fordi jeg løy, og vil rette det opp ved å være hyggelig mot personen. For min del har det ofte fungert å avslutte samtalen veldig kaldt, slik at alle parter blir sittende igjen med en kjip følelse - du, fordi du løy og motparten fordi den anklagde deg for noe du tydeligvis ikke hadde gjort. Det er kanskje ikke ultimat at alle blir sittende igjen med dårlig samvittighet men hvis man virkelig ikke vil fortelle sannheten kan det være en løsning.
Vis hele sitatet...
Selv så er jeg hyggelig etterpå (særlig om det er alvorlig) fordi da tror jeg at de kommer helt over tanken at det er meg. Hvis jeg for eksempel hadde stjelt noe så hadde jeg etterpå hjulpet til å finne den som tok det (selv om det var meg) og muligens spre ut rykter ellernoe om at det var en anna hvis jeg var nær å bli tatt. Ryktene hadde gått mot enelleranna person som jeg ikke liker. Jeg kunne også bare droppa å spre rykter og ventet til "stormen er over".