View Single Post
Sitat av Bundy Vis innlegg
Ofte ser man opp til venstre eller høyre når man juger.
Vis hele sitatet...
Grunnen til dette er at når man ser oppe til venstre eller høyre så prøver man vanligvis å visualisere nye ting. Hvis man ser til sida eller ned (husker ikke helt) så prøver man å huske noe. Tror muligens at det var sånn at hvis man så til venstre så husker man noe, og hvis man ser til noen vei til høyre så finner på man på noe.

Holdte på med trylling, hypnose og NLP før og da brukte jeg det med øyne i et triks. Ba de skrive ned en sang, en person og en gang de hadde vondt. Så skulle de trekke en av de lappene og tenke dypt på det som var der. Hvis det var en person så de opp og til sida (de visualiserer det), hvis det var en sang så ser de rett til sida (de lager musikken i hodet) og hvis det var smerte så så de ned til sida (kinestetiks ellernoe sånt, de føler det). Fikk rett på 9/10 når jeg gjorde det.


En anna ting du kan se etter, som jeg selv ofte gjør når jeg lyver. Er å se om de virker OVER seriøs. Noen gjør dette, og istedenfor å bli nervøs og se bort så ser de deg rett inn i øynene konstant.

Leste en bok om hvordan å ta folk når de lyver en gang. Der sto det at du IKKE skal konfrontere de med lyvinga rett frem med mindre du er sikker. Men du kan for eksempel si "Noe ble stjelt fra meg igår, var det du som tok den?". Da kan du se etter tegn på lyving OG hvis de er litt dumme sier de "Nei, det var ikke jeg som tok sjokoladen", busted.