View Single Post
Sitat av DeMenT Vis innlegg

For å dra inn litt historie her igjen. Første Israel gjør når de får sitt rike er å gå til krig og presse grensene. Så okkuperer de i krigen i 1967 vestbredden, som var Jordansk territorie, de okkuperer samtidig Gazastripen og Sinai halvøya, som begge deler var Egyptisk territorie.
Vis hele sitatet...
:O Israel går IKKE til krig for å presse grensene! Egypt og 4 andre land planlagte å gå til krig mot Israel, og Israel mot alle odds vant (Ja, FN "hjalp", men gjorde ingenting der nede) fordi de var først ut. "Angrep beste forsvar" som man sier.

OG: Nyhetene snakker om hvor forferdelige Israel er som ikke slipper gjennom hjelpeorganisasjoner og forsyninger. Ja - jeg forstår ikke hvorfor, de har sine grunner. Men hvorfor snakker ingen om Egypt? Hvorfor slipper ikke de gjennom noe til Gaza? Egypt grenser jo til Gaza. En tanke: hvis Israel slipper gjennom forsyninger og hjelpeorganisasjoner så er de tvunget til å stoppe bombingen, og da får Hamas pusterom. Kanskje det er en av grunnene?

Sitat av DeMenT Vis innlegg
At Israel ikke kan leve med rakketter dagen lang har jeg all mulig forståelse for, men å tro at en så komplisert sak kan løses på så primitivt vis er helt på jordet.
Vis hele sitatet...
En ting jeg syntes er trist er at her sitter vi i Norge og mener alt mulig om det som skjer der nede, uten at vi noen gang har vært i den situasjonen.

NOE må Israel gjøre. Hvis du mener det Israel gjør er så feil - si meg hva du ville gjort for å beskytte innbyggerne i landet ditt.
Sist endret av tekken20; 6. januar 2009 kl. 20:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.