View Single Post
Det jeg syns er mest irriterende av alt når det kommer til lysbruk må være folk som kjører med tåke baklys på konstant, samt feiljusterte nærlys. Har en mistanke om at folk ikke vet hvordan de skal bytte pærene, og setter dem i skeift eller noe. Har ikke sjekka, men jeg kan anslå at rundt 1 av 10 har feiljusterte nærlys. Har sett dette på mange splitter nye biler også!

Om DU har det, husk at det blender nesten like mye som fjernlys. Kjør imot en vegg å se på lysene på veggen. det er rimelig enkelt å sjekke, nærlys skal vel lyse så å si horisontalt med høyde på lyktene (lyser de i samme høyde er de nok riktige), skal heller ikke lyse 1m til sida på 10m. Om du er usikker har alle bilverksted apparat for å justere lysene. Ser ikke poenget med å lyse opp himmelen heller, jeg liker å lyse opp veien jeg!

Åhh, hadde jeg gidda kunne jeg skrevet side opp og side ned om idioti i trafikken, det er så utrolig mange idioter (Da tenker jeg mest på hvordan folk handler i trafikken)

En liten honnør sånn på tampen når vi er inne på bilkjøring og div:
Faen ta deg fotgjenger som skulle over veien AKKURAT da jeg var på vei opp bakken. Jeg tuta og tuta, men neida, kunne ikke vente til etterpå, for det kom jo ingen andre biler. Håper du var fornøyd da jeg sklei ned bakken etter å ha stoppa for deg, det var ivertfall alle de andre bilistene.
Sted: Trondheim, Nonnegata...

En ting er sikkert:
"Du har ikke lært å banne før du har lært å kjøre bil!"