View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvordan kan du si det? Bare fordi Hamas ikke får det jævla "hellige" landet sitt? Og Israel allerede er der? En våpenhvile gagner alle, det er ingen som egentlig vil ha krig, er det? Palestina har allerede et land de bor i. At de vil drepe alle jøder og ta over Israel i tillegg høres helt absurd ut i mine øyne.

Hva har Norge, og våres raketter noe med noenting å gjøre? Jeg antar at hvis f.eks. Sverige hadde sendt raketter mot Norge, og drept en nordmann, så hadde jo selvsagt landet Norge reagert også.

Og nei, Begge parter brøt ikke våpenhvilen mange ganger. Tidligere våpenhviler de to landene har hatt, har vært over et spesielt tidsrom. Da er det det naturlig at de begynner å skyte på hverandre når det tidsrommet er over. Men nå hadde de faktisk en skikkelig våpenhvile. En våpenhvile som hadde vart i 6 måneder, og som fungerte bra. Israel hadde for øvrig ingen bombetokt som du sier, under våpenhvilen.



Som jeg sa tidligere, så var tidligere våpenhviler over et spesielt tidsrom. Så her var det ingen som brøt noen avtaler. Men i den siste våpenhvilen, som hadde vart lenge, og fungerte bra; der var det faktisk Hamas som brøt våpenhvilen.

Jeg ser glatt her at du er tilhenger av palestinerne, hadde denne konflikten vært omvendt, at det hadde vært Israelerne som ble undertrykt og utsultet, så hadde du helt sikkert ikke sagt noe imot det. Og du sier palestinerne er desperat folk? Hva faen? Selvsagt er det en annen utvei for dem her. De kunne fortsatt å holde på våpenhvilen, så hadde det vært slutt på krigingen.

De er i krig. Det med å ta fra personer strøm, mat og medisin; kalles typisk "psykologisk krigføring". Dette er en kjent taktikk som har blitt brukt av mange land opp igjennom årene. Jeg sier det igjen: palestinerne brøt våpenhvilen. De hadde for all del ikke trengt det. Men de gjorde det allikevel, for de er desperat etter et land de mener er hellig. For det er jo faktisk det hele denne krigen går ut på. Israel vil ikke gi fra seg det hellige landet, og Palestina vil på død og liv ha det landet.
Vis hele sitatet...
Tror du må konsultere kildene dine en gang til, for det var faktisk tidsramme på denne våpenvilen også, til tross for at aggresjonen blusset opp noen dager før den gikk ut.

Forøvrig så hadde Palestinerne det landet i utgangspunktet. Litt historisk perspektiv er en fin ting å ta med seg. Du kan ikke bare drite i hva som har skjedd før og kun se dette som en isolert konflikt.

Selv om du sier ting igjen og igjen så blir det ikke noe mere riktig. Den eneste du lurer tror jeg er deg selv..

btw. passende signatur..