View Single Post
For et par timer siden satt jeg og så på Al-Jazeerah sin engelske nyhetskanal. De er det første mediet jeg har funnet som har en reporter på Gaza-stripen.

Denne reporteren fortalte da at Israel nå kom til å rykke inn med bakkestyrker for å sikre seg de områdene hvor det har blitt skutt raketter mot Israelsk sivilbefolkning. Dette var Palestinerene klar over, så de hadde rigget områdene med miner, booby-traps(?) osv. I tillegg hadde de satt opp nye rakettutskytningsposter inne i byene sine. F.eks vil de nå bli skutt raketter mot Israel, nå bedre raketter som når lengre, i fra Gaza sentrum.

Hamas VET at Israel kommer til å bombe/angripe rakettutskytningsposter. Allikevel velger de å trekke disse inn i områder som er utrolig tett befolket. Hva er det de tenker med? Er det virkelig noen av dere som kan forstå hvordan Hamas kan sette sin egen sivilbefolkning i fare på den måten?

- Hvorfor vil ingen av nabolandene slippe Palestinere inn som flyktninger?
- Hvorfor benytter Hamas seg av sin egen sivilbefolkning som levende skjold?
- Hvorfor slipper ikke Hamas videre lastebiler med nødhjelp slik at dette når sin egen sivilbefolkning?
- Hvorfor fortsetter Hamas å skyte raketter på Israelsk sivilbefolkning?
- Hvorfor skyter Hamas konsekvent på sivile Israelske mål?
- Hvordan kan 2000 mennesker gå i tog i Oslo's gater som støtte for Hamas (riktig nok inndirekte)?

Sitat av DeMenT Vis innlegg
Men hvem som faktisk dreper flest sivile det har ingen ting å si? Det er helt tullete å vektlegge påståtte intensjoner så sterkt og å bare ignorere tallenes tale totalt.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg syntes ikke det på noen måte rettferdiggjør å drepe, verken i 1:1, 1:2 eller 1:100. Det jeg sier er at det er fullstendig uakseptabelt å angripe sivilbefolkningen i et land, det går ikke ann å forsvare noe slikt.

Det er et par toner av grått du overser her..
Vis hele sitatet...
Om det er et par toner av grått jeg overser her vil jeg gjerne at du forklarer hvilke, dvs hva jeg overser. Bruk gjerne litt tid på å tenke igjennom om hva du lister opp er realistisk gjennomførbart.
Sist endret av oleandreas; 4. januar 2009 kl. 02:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.