View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av simonstensrud Vis innlegg
Du vet godt at det var jøder i området lenge før muslimer...
Og at religion ikke har noe med saken å gjøre er REN LØGN - og også det vet du godt. Hvorfor skulle ellers muslimer kalle arabisk land "waqf" - hellig besittelse? Land som muslimer mener er "Waqf" kan i følge Islam aldri komme under noen annen autoritet. Problemet er altså at Israel i det hele tatt eksisterer - Noe Machmoud Achmedinajad (Irans president) har vært så ærlig og dum å innrømme. Det er hatet, som hele religionen Islam er bygget på, som er grunnmuren i hele midtøstenkonflikten og som også gjør en fredsløsning klin umulig.
Vis hele sitatet...
Jeg synes vi skal skille mellom muslimer og islamister her. Ikke alle palestinere er islamister men de fleste er muslimer, vanlige folk med en annen religion med andre ord.
"Waqf" er et begrep lignende "Trust law" i vestlige rettsystem, foruten at waqf innebærer at lokalet også brukes i religiøs, dvs islam, sammenheng.

At du mener Islam er bygd på hat viser jo til din egen ignoranse ovenfor den ellers temmelig fredelige religionen.
Det er ekstremister som bøyer koranens ord, på samme måte som all annen religion har blitt brukt for å få folk til å gjøre umenneskelige ting til tider:
Disse er ikke brorparten av palestinere, men det er de du ser på tv hele tiden.
Sionistiske organisasjoner florerer i statene, og så gudfryktig som de er tømmer de penger inn i israel, dette er det eneste "religiøse" med saken, propagandaen om at jødenes "promised land" skal beskyttes koste hva det koste vil.
Propagandaen om at palestinere er islamister, og islamister er farlige og vil bombe enhver ikketroende i lufta har fått godt fotfeste, noe amerikanerne vet å melke, noe de har gjort minst de siste to presidentperiodene veldig bra.
I mens står den vanlige palestineren midt opp i et mediesirkus langt utenfor hans/hennes kontroll, tvangsflyttet inn i en sikkerhetssone med en hælvettes kjip hverdag angående sjekkpunktene. At de andre arabiske landene reagerer mot israel er ikke rart med tanke på okkupasjonene israel har drevet med og derfor mener jeg at utalelsene fra irans president har lite med saken å gjøre.

Jeg har valgt å støtte en side, ivertfall for øyeblikket intill eventuelle avtaler kan komme i gang, og ga et grunnlag til mitt valg i en tidligere post her.
Jeg synes det er omtrent forstyrrende at du kan kaste skylden helt på en side, dette er en komplisert konflikt, det er ikke så enkelt som at en har skylden, begge har skylden. Men sånn som situasjonen er nå, med sikkerhetssonene og økonomiske/import sanksjoner er det klart at det er tigeren som leker med musa i buret, og hadde musa hatt raketter, hadde den sikta etter sin beste evne og fyrt av.
Sist endret av Dodecha; 3. januar 2009 kl. 02:55.