View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Religion spiller en minimal rolle i dagens konflikt, men jeg skjønner at de forvirrede sjelene i Israel som fortsatt mener at Israel ble gitt dem av Gud fortsatt hevder sin rett, og mener at okkupasjon og fordrivelse av det Palestinske folket er dere religiøse plikt.

Når det gjelder Islam og hat skjønner jeg godt at sionistene og Israelvennene prøver å late som om dette er rota i problemet, fordi da slipper man å tenke på de egentlige grunnene til at enkelte har problemer med enkelte Israelitter, nemlig at Palestinere i dag lever i verdens største fengsel, i verdens få gjenlevende apartheid-stater: Israel.


Du kaster stein i glasshus her. Israel har okkupert stadig større deler av Palestina siden delingsplanen av 1947, og nekter konsekvent å rette seg etter internasjonal lov og dom.


Demokratiske rettigheter på papiret muligens. I praksis lever man som dyr.
Vis hele sitatet...
israel har gitt tilbake hele Gaza og store deler av vestbredden, og er nå omtrent på størrelse med hedemark Fylke.. Mindre kan nesten ikke et land bli uten å forsvinne. Og med utslettelsestruslene fra Iran i bakhodet skjønner jeg godt at Israel tar vare på det landet de nå har. Og disse okkupasjonene som du snakker om er altså blandt annet at Israel tok det landet som var øde etter at de hadde vunnet diverse kriger på disse områdene. Hvem hadde vel mer rett på dem enn Israel, når i tillegg det var Israel som ble angrepet!

Poenget mitt er at Israel har gitt fra seg land og gjort ting for å vise at de ønsker fred.
Og egentlig hovedspørsmålet mitt bak alt: HVorfor kan ikke muslimene unne jødene et knøttlite land? Vi vet at med en gang palestinerne evetuelt skulle fått det de mener er landet sitt, ville det fruktbare vellykkede Israel blitt til ørken.
Jordan består av 3/4 palestinere - hvis man ønsket fred med Israel kunne man eventuelt ha dratt til Jordan eller hvilket som helst annet arabisk land. For palestinerne er som vi vet: vanlige arabere.
Du sier at israel nekter å bøye seg etter internasjonal lov og dom: Kan du komme med noen eksempler på at noe de har gjort er imot internasjonal lov og dom? Og dokumentere det. Jeg kan nemlig det motsatte, om det er ønskelig. Blir bare så vanvittig mye å skrive

Flertallet arabere/Palestinere(samme) i Israel lever ikke som dyr. Bare at den store moskeen al aqse, eller hva den heter, befinner seg i selveste Jerusalem er et eksempel på at muslimer i Israel har en finger med i spillet