Tråd: Anarkisme
View Single Post
Bra innlegg Skambank!

Tror det er veldig lett å stå å rope anarki for å være spesiell, men så glemme at grunnen til at du får gjøre det er demokrati. Se på de som protesterte under OL for Tibet. Og Kina lovet at sensur ikke skulle forekomme. Alle visste jo så klart at det kom til og skje. Men vi tør ikke si nei til Kina lenger.

Men klart vi kan endre ting i samfunnet vårt. Jeg synes jo foreksempel at jeg ikke burde bli behandlet som en kriminell pga. hasj. Men jeg aksepterer at det er ulovlig. Men det skal sies at anarki trenger ikke være det beste styresettet. Men det er vel det beste vi vet om idag. Og som er velprøvd. Kommunisme funket jo kjempebra. Helt til noen prøvde det. Det er som når man er liten; Man må liksom prøve å spise brød med salat,majones,kaviar og nugatti for og hvite at det smaker dritt. Men som voksen vet man dette. Samfunnet idag vet at anarki som styreform funker ikke.

Hvilken politisk retning er anarki forresten? Klarer ikke helt plasserer det den ene veien eller den andre. Hva er mest akseptert der? er det noen retning?