View Single Post
Sitat av shalabais Vis innlegg
En ting du skal vite er at de fleste syklister sykler så mye som mulig på fortauene, men fortauene i Norge er både i dårlig stand og av en eller annen grunn fylt med fotgjengere som gjør det vanskelig å sykle der.

Selvfølgelig er det mange drittsekker som sykler, men du må ikke bli for fordomsfull. De fleste syklister sykler i veiene pga. fotgjengere og/eller dårlig stand på fortauene/sykkelstiene. Videre vil jeg også påstå at syklister i trafikken er et mye mindre problem enn bilister i trafikken.

(Jeg skulle kanskje skrevet dette i den andre tråden det blir vist til, men jeg kunne ikke dy meg.)
Vis hele sitatet...
Nuvel, at de sykler mest mulig på fortauet har jeg enda tilgode å se. Rett nede ved her jeg bor, er fortauet dobbelt så bredt med et eget markert felt for sykler. Hvor tror du de sykler hen? Midt i veien. Begynner å forstå hvorfor folk kjøper seg Dogde Ram, for å si det sånn.

For øvrig vil jeg legge til at det mest plagsomme i trafikken er i mine øyne mangelen på bruk av blinklys i rundkjøringer. Jeg har ikke telling på hvor mange luker inn i rundkjøringa jeg har gått glipp av fordi en eller annen fjomp ikke gidder å blinke.