View Single Post
Trådstarter
462
Sitat av AndersG
Du må huske at liftingen kommer sinnsykt mye an på hvor godt kruttet ditt er. Har du tilgang på 2FA bruker du mengden som PyroSarp nevnte. Bleser anbefaler 17g Fg til 3" og Ofca anbefaler 3/4oz for 3" eller ca 21g.

Min 3" mortar er ca 1m lang og jeg bruker 20g lift til luftbomber i lav høyde og 35-40g til de litt høyere. Hvis det er spesielle shells som sylindriske, med komet, "ascending comets", "ascending small flowers" eller "ascending thunder" bruker jeg mer etter behov.

Prøv med 20g først (da burde mortaren din overleve uansett hvilket BP du har) og øk/minsk etter hva du synes selv. Fordelen med å ha en lang mortar er at den kan skyte shells i en utrolig høyde samtidig som at du kan skyte litt lavere. Den utnytter liftingen bedre og.

Sil kan du til og med lage selv ved å borre flere hull i et plastlokk. Ikke ideelt, men det fungerer :wink:

Edit: Svea selger 150pack med cracklingkuler i år!
De er ideelle som cores i stjerner.

http://www.sveafireworks.com/norge/2...06_1/svea6.htm
Vis hele sitatet...

Ok, men da beholder jeg lengden på mortaren min.
Personlig har jeg tenkt å kjøpe 5 5-meter ruller med "cracling wip" som er små gråe kuler som "knitrer", så skal jeg rulle stjrener med de.


Sitat av Bang
Bare kjøp den groveste silen du kan finne, så lager du supert granulat på null tid.
De cracklingballene er også supre å legge oppå luftbomber som en mineeffekt. Bare husk å prime lunten godt med nc-lakk og bp.
- og ja, jeg bruker xylene til å lime skallene før jeg tapetserer.
Vis hele sitatet...
Men da gjør jeg det, jeg tenkte også å kjøpe plexiglass på chloas ohlson å bore fult(så tett så mulig) av 3mm hull i det. Men jeg skal ta meg en liten tur å se runt forbi i morgen.

Tusen takk for alle svar!