View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew


Heavy Metal
Dette er en film fra 1981 (det finnes også en fra 2000, men den suger) som omhandler
"The Loc´nar". En grønn stein som er summen av alt ondt i universet.
Denne blir gitt til ei jente, datteren til en astronaut som i starten kommer hjem med en gave.
Steinen tar livet av faren på en klassisk 80-talls grotesk detaljert måte, det er lagt mye arbeid i hvordan faren skal rives i biter mens huden råtner og blodet renner.
Steinen tar så å introduserer seg for jenten som opprinnelsen av all ondskap, og viser henne hvordan den har påvirket liv på mange forskjellige planeter.

Denne filmen er litt spesiell for meg, for den vakte mange minner om min barndom, tegnefilmer jeg så på som ville fått de fleste foreldre i dag til å vri seg i avsky (Whatership down anyone?).

I Tillegg er den referert til i Major boobage s12e03 i South park. Det startet med at jeg skulle finne igjen sangene fra episoden, som også er i heavy metal filmen, jeg endte opp med å se hele filmen, noe jeg ikke angrer på.

Den kan virke slurvete fra vår standard i 2008, men husk, den er 27 år gammel, lagd flere år før de fleste av dere her var født, og den har en viss sjarm fra det glade 80 tallet, da de beste fantasyfilmene ble lagd (i mine øyne).


Til slutt vil jeg bare anmelde "Pineapple express" for å gi et litt mer nyansert syn enn det som ble postet tidligere her i tråde:

Filmen er ikke typisk stoner film Seth rogen er ikke en artig kar i mine øyne: Han er en klassisk høylytt amerikaner som blir slitsom i lengden. Litt som han ene kompisen din med litt for mange pils innabords.

Jeg vil ikke kalle det en typisk stoner-film, om du vil holde den innenfor en rus så kanskje en amfetamin film? For fyren prater jo besatt piss igjennom mesteparten av filmen, flere av situasjonene de kommer seg opp i er på kanten av troverdighet.
Og da sammenligner jeg faktisk med filmer som How high, H&K goes to white castle etc..

Seth prøver og prøver.. men får ikke meg til å tenke på lattermusklene en gang.