View Single Post
Sitat av Xasma Vis innlegg
Å være sosial handler om mer enn bare å prate sammen. Det handler om samspill mellom kroppsspråk og måten vi prater på. Og mennesker som spiller for mye kan faktisk få problemer med å være sosial blandt folk flest. Hadde selv kyssesyken i over 1 år, og merket selv at 1 år med gaming/soving hadde gjort meg mindre sosial. Ikke noe å si på det. Men som du sier, så er jo LAN noe annet, men hvor mye er en gamer på LAN i forhold til at han sitter hjemme og spiller?

Men, at du blir noe dårligere på skolen, så er det der de tar feil. Personlig så takker jeg spill for at jeg ligger mellom de to øverste karakterene i engelsk. Og man kan utvikle en egen evne til å se "utenfor" esken for å løse ting, spesielt logisk tankegang ved å spille div. strategispill.

Og du er nok særdeles uheldig med dine lærere. For mine lærere har nok etterhvert fått med seg at jeg liker PC og å fikle med de, men allikevel så har de ikke sagt noe på det. Vet at gaming og å fikle med PC er to forskjellige ting, men siden du nevner NERDER i denne sammenhengen, uten å spesifisere hvilken type nerd, så tar jeg det med.

Men om det blir for mye gaming, og du blir overvektig osv, så ville jeg faktisk si at det hadde vært bedre om du var en idrettsgutt/mann/kvinne. Og at idrettsfolkene har like mange venner som en nerd kan jeg slå greit tilbake på. Og internett venner er ikke det samme som ordentlige venner. Uansett hva du sier, så vil de aldri kunne erstatte det virkelige liv.
Vis hele sitatet...
Mer enig kunne jeg ikke blitt. Selv om engelsken ikke har blitt bedre, så har jeg fått en evne til å kunne tenke praktik og finne løsninger på matteoppgaver som jeg ikke kunne før jeg fikk oppgaven. Vist jeg får ha en kalkulator og GOD tid på en matteprøve får jeg sånn omtrent til 90% ++ uten å ha øvd noe særlig. Jeg har spilt en det data, men fiklet med data enda mer og føler det har gitt meg noen veldig gode egenskaper med å tenke praktisk som jeg er 100% sikker på at jeg vil få bruk for i jobbsammenheng når jeg en dag blir ferdig med inginørstudiet.