View Single Post
1) Jeg kjenner mange som spiller og har spilt World of Warcraft, og disse sitter gjerne flere timer om dagen, gjerne hele natta.
2) Jeg var en periode hekta på MMO selv, noe som gjorde at jeg sluttet å gå på skolen (var høgskolestudent), sluttet å gå ut og ble ellers deprimert og ensom, enda jeg snakket med folk på nettet.
3) Om man sitter i timesvis, hver eneste dag, og spiller et spill, gjerne i multiplayer - hva har man igjen for det? Sosiale ferdigheter? IT-skills? Evnen til å mestre en vanlig hverdag? Neppe. Du er vandt til å snakke med folk du ikke kan se. Personer som ikke står rett foran deg. Jeg kjenner også en god del folk som er hekta på WoW, men som knapt nok vet stort mer enn hvordan de starter opp PC-en.
4) Ja, gamer og nerder blir sett ned på, men det finnes forskjeller. Man har de nerdene som faktisk gjør noe nyttig. De som leser seg opp, studerer og ser fremover, men man har også de som bruker dagene på å spille bort livet sitt, som bare sitter og tror at de gjør noe nyttig.