View Single Post
Jeg hadde det da det kom ut, og den versjonen må jeg idag bruke DosBox for å spille. Den "nye" versjonen i butikken derimot, funker greit på xp/vista (trøbbel i 64bit )

I dosbox etter oppstart: MOUNT C C*hvor_enn_du_har_lagt_spillmappa* (Viktig, "C" er den disken hvor du har lagt spillet i. Se om du har f.eks. en E eller D disk.

så skriver du, C:

så, om spill-filene ikke ligger i "C*mappe*" må du skrive; CD *navn_på_mappe_der_spill-filene_ligger*

Nå er det bare å skrive navnet på fila du vil kjøre, husker ikke navnet, men det er nok noe med INSTALL.EXE

om du ikke vil gjøre dette hver bidige gang du bil kjøre theme hospital.. så skriver du bare dette i dosbox.conf fila der du installerte dosbox (åpne i notisblokk, bla helt ned)

*Sorry for double-post, men kunne ikke lenger redigere.*

Skal teste dos versjonen med bosbox i morgen, så ro'n.

____________________
Ok, jeg har testa dos versjonen. Spillet gikk trengt, og hakket. Prøvde å få dosbox til å overklokke med ctrl+F12 og frameskip med ctrl+F8, men det hakka for mye til å være spillbart.
Men jeg installerte også Theme Hospital fra CD'n, den som er til win95. Til tross for at jeg har vista 64bit (som gjorde at jeg ikke kunne installere spillet fra CD'n, måtte bare dra over innholdet), så virka det fint. Om man installerer den offisielle patchen og "gravid-sykdom-addonen" så fikk jeg ikke starta det. Og om du skal lagre, så må du forandre HOSPITAL.CFG til der du har spillmappa (åpne i notisblokk).
Sist endret av Zhylo; 14. desember 2008 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.