View Single Post
kjedelig streiting
QUOTE=minigolf;Ehhh... Unnskyld meg, men er du riktig vel bevart? Skal vi kaste ut alle som har Aids/HIV også da? Og hva med de som har kreft? Vi må heller ikke glemme de med lungebetennelse, forkjølelse og urinveisinnfeksjon heller!

Hvor skal vi kaste dem ut da? Våre egne syke borgere, er vårt eget ansvar...
Du kan ikke sammenlikne det med og være syk, med det og være kriminell....
Og er det ikke bedre at vi heller hjelper noen som prøver og få et bedre liv, enn feks en kriminell båt kaprer? Eller en fyr som lever i middel aldern, og mener alle jenter er horer?


Hva tror du egentlig foregår i hodet på en innvandrer? Si at vi nå snakker om en innvandrer fra et krigsherjet land. Han har trosset uhorvelige mengder med fare. Han har satt sitt eget og andres liv på spill for å komme seg ut av landet. Han kommer seg ut av landet, og inn i Norge. Tror du det første han tenker da er at "Hey, faen heller! Jeg tror jeg tar å dreper et par stk her jeg, nå som jeg først er her!"??? Om du i såfall tror det, så har jeg newsflash for deg: det er ikke riktig.
------
Det første du sier der, er jo et ganske godt eksempel på generalisering
Greit nok at det ikke er hans feil at han er fucka i hodet pga krigen, men det er fremdeles ingen vits og sleppe han inn, for og belaste den overbelasta psykriatrien her i landet enda mer... Det er kynisk og si det, men da er det bedre at han dør, og at vi slipper inn en psykisk frisk person som har større sjangser for og få ett bedre liv.
Og nei, psykisk syk person tenker ikke slik, men det er godt mulig han gjør noe liknende. Netopp pga sykdommen hans...


Og for den humoristiske verdien med deg: vennligst forklar hva DU mener med "drive sin kvinne kultur her".
-----
"Alle jenter som ikke har dekka til hele huden, er horer" Hørt det før?
"Jenter skal ikke få bestemme hvem de skal gifte seg med, det skal vi(foreldra)"
"Vi må sende alle ungene våres til somalia i sommerferien for og omskjæres"
"Du blir kvitt hiv/aids om du har deg med en jomfru"
Hørt det før? Hvis ikke er du passe blind.....


Jeg sliter veldig med å forstå hva du vil fram til her. Okey, det finnes ikke flere 100 000 somaliere i Norge. Det har du rett i.

Og hva mener du med at du og folk du kjenner har et dårlig forhold til somaliere, fordi du har hørt noe om de? Hvis jeg forteller deg at det fantes en same som var pedofil i 1978, har du og dine venner et anstrengt forhold til samer da?
-------------------
Her er det ikke snakk om en. Men maaaaange hendelser. 1 + 1 + 1 = 3...
Og 3 er halvparten av 6..


Dessuten teller det overhodet ikke som "personlig erfaring" hvis du har hørt på nyhetene om at en somalier var slem og ikke fikk julepresang. For at du kan påberope deg retten om å ha personlig erfaring med noe, så må du ha kjent det på kroppen selv.
------
Dette er erfaringer jeg har kjent på kroppen, erfaringer mine kjente har kjent på kroppen, det du leser om i nyhetene hver dag. Osv


Jeg vet ikke om jeg skal svare på dette, men what the heck. Hvor dum går det an å bli egentlig? For det første, det heter ikke "importerer". Å importere noe er noe man gjør med ting som feks. biler. Ikke mennesker med følelser og håp. Men jeg vil anta at du ikke skjønner forskjellen.
-------------------
Skal vi ha norsktime her, kan jeg opplyse deg med at "men what det heck," ikke er ett norsk ord.
Det å importere var bare ett uttrykk jeg brukte, som en sammenlikning med hva norge driver med idag.


I tillegg vil jeg vite hvem i Norge i dag som har kommet fra en stammekultur som er på samme nivået som vi var her i Norge da Jesus bel født?
------------------------
Hvis du vet noe som helst om Afrika, så vet du at mange av dem lever i en ganske primitiv stammekultur. Dette er en av grunnene til at de har de samme probleme nå, som vi hadde i middelaldern.
Hvis du er så lite opplyst at du ikke har fått med deg dette kan jeg jo slenge ut en google link: http://www.africaguide.com/culture/tribes/maasai.htm

Nei det og leve i jordhytter er jo en ganske moderne ting. Jeg hørte at de skal bygge ett jordehytte kompleks på Bygdøy til sommern?


Og avslutningsvis må jeg få komme med et par velmenende ord til deg:

Når man skal argumentere for en sak som dette, hvor menneskelige følelser, etnisitet, tro og håp er innvolvert, kan det være greit å ha kilder å støtte seg til. Det har ikke du. Du slenger ut hodeløse påstander om ting du tilsynelatende ikke har peiling på. Jeg vil overhodet ikke anbefalle deg å fortsette i denne diskusjonen, for du driter ut deg selv og alle andre som deler din oppfattelse om den norske innvandringspolitikken.

-----------
Jepp for det virker jo som om du har så mye peiling selv.
Det virker som du skumleser gjennom det jeg har skrevet, for og tolke det i hytt og pine. Jeg har slengt ut noen påstander ja, og de fleste er ganske greit backa opp hvis du har leser noen aviser, og litt på nettet..
Ville egentlig ikke anbefalt deg og skrive så her heller, men du er jo på nivå med de fleste andre radisser som deler det samme synet som deg.


Her får du et par tips du bør kunne krysset ut før du fortsetter i denne diskusjonen:

- Lær deg norsk gramatikk.

Fint glasshus du har. Husk nå på og ikke kast stein i det.

- Lær deg kunnskaper om det du snakker om.

Den møtte du desverre deg selv i døra med.

- Ikke tro at du "veit hva du snakker om" fordi du er født og oppvokst i Drammen. Det er ikke annet enn dumt og nesten litt trist. -

Er nok desverre ikke født og oppvokst i Drammen, har heller aldri påstått det.
Lær deg og les igjennom ett inlegg før du svarer!

Jeg gjentar , jævla pent glasshus du har.. Synd det holder på og knuse.

Sitat av Skambank Vis innlegg
Gir KP til minigolf for innlegg nr. 103 i denne posten, han tok ordene ut av munnen på meg. Legalize_it, jeg veit ikke hvorfor du har denne instillingen men hvis du spør vanlige oppegående nordmenn som faktisk har litt vett mellom ørene, så skjønner du at innvandring er noe som må til for å dra dette landet opp til en status som en større makt, og for å dra landet opp til et høyere nivå økonomisk og sosialt.

Hater du innvandrere? jeg veit det er en helt forrykt påstand å komme med, men jeg tror den er rettferdiggjort i ditt tilfelle.. Jeg kan ærlig si at jeg elsker en kebab etter en sen lørdagskveld, og at pizzasjappa nede på hjørnet er en deilig befrielse når jeg ikke orker å lage mat. Har ei heller ikke noe imot Gyros eller spaghetti, det er god mat som metter!
Du skjønner.. et flerkulturelt samfunn bringer mer godt med seg enn ondt, og som jeg leser det virker det som du også hater Somaliere spesielt.

Du skal ikke skjære alle over en kam. alle har sine sorte får, for å støtte minigolfs siste innlegg.
Vis hele sitatet...
Ja innvandring er noe vi trenger. Helt enig. Men vi må ha bedre kontroll på innvandringa. Jeg synes synd på de etterlatte etter feks trikkemorderen. Hadde vi hatt noen lukka mottak som kunne fanga opp denne mannen, og sendt han tilbake, da hadde vi sluppet ett drap.

Nei, jeg hater ikke innvandrere, jeg kjenner en god del innvandrere for å si det sånn. Det jeg hater, er norges naive innvandringspolitikk. Tror du forresten alle innvandrere lager kebab og pizza, og kanskje tom kjører taxi? Virker nesten sånn.

Igjen, vi har for liten kontroll på innvandringen. Det ser vi også på alle horene på karl johan. Her bør hallikene kastes i fengsel/utvises, og horene bør på hjelp så godt det lar seg gjøre. Om det betyr og sende dem hjem, so be it. Greit nok at de ble lurt hit osv, men skal vi ta vare på dem alle, blir det en del etter hvert. Ettersom det er mye krig i afrika/somalia finnes det mange gale, og kriminelle personer der nede. Det bør ikke være våres jobb og passe på disse. Ei de som sitter her og snylter på sosialen, voldtar folk eller smugler dop for og støtte krigføringa der nede.

Vi har feks en jævel(jepp fra somalia) i ommerådet her, som driver med det meste av faenskap. Han har blitt kasta ut en gang, men det tok ikke lang tid før han kom tilbake hit. Han burde vært kastet ut for godt! Kanskje han gifter seg snart. Og slippe inn slike folk, kaller jeg en naiv innvandringspolitikk..

Sitat av Skambank Vis innlegg
Du skal ikke skjære alle over en kam. alle har sine sorte får, for å støtte minigolfs siste innlegg.
Vis hele sitatet...
Så sant så sant, men det er da ikke vits og importere flere sorte får?
Disse går det ann og luke ut. Det er poenget mitt. Men da må det strengere regler til. Men da kommer jo rødstrømpene og kaller deg "rasist" som er ett så utvanna begrep som deg kan bli.

Sitat av Ezzi Vis innlegg
Nå jeg har veldig positivt syn på utlendinger. Er selv sammen med ei jente fra midtøsten. Men jeg synes nå at norsk poletikk angående å kaste ut folk er alt for slapp. Mange av mine venner og deres familier kom hit for mange år siden. Og jeg skulle ønske det var mange flere av de, men i steden så fyller vi opp "kvota" med landsbyitioter som sloss, stjeler, voldtar og selger dop. Jeg synes at det burde være en ganske liten terskel på hva som skal til for å bli kasta ut igjen. Det er nok av skikkelige folk som trenger et godt land å bo i. Kast ut de som ikke kan oppføre seg og ta inn noen nye hvor vanskelig kan det være? Og det er de som lager faen som skaper fremmedfrykt her i norge (seff noen idoter som er mørkredde uansett faen).
Vis hele sitatet...
Word!!!!!!!
Sist endret av legalize_it; 11. desember 2008 kl. 03:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.