View Single Post
Å holde bilens funksjoner i fungerende stand er viktig ja. Men jeg bor for tiden i Drammen og har sett en tendens jeg ikke har sett makan til i Bodø, der jeg kommer fra. Etter mine sporadiske observasjoner kan jeg bare gjette at maks 15% av bilistene bruker blinklysene i rundkjøringer. En håndfull flere gidder når det er et kryss uten (eller med) lys. Heldigvis slås bremselysene på automatisk når man trår på bremsene, jeg venter fortsatt på en automatisk blinklys-ordning. Jeg har selv irritert meg over at folk som står helt eller delvis parkert ikke bruker parklysene. Det er 10 år siden jeg tok lappen, og dette stresset de mye på. Derfor husker jeg det som om det var i går. Noe irriterende at folk ikke kan slik grunnleggende informasjon, ja.

Jeg reagerer på at du reagerer såpass sterkt på noe jeg ikke synes er et problem i det hele tatt. Jeg tipper du har vært ute for en uheldig situasjon hvor noen uten ordentlig bremselys bremser foran deg, og du hold på å kræsje, eller du kræsjet. Eller lignende. Du har kanskje til og med hatt såpass uflaks å oppleve dette to ganger.

Det er mulig å fysisk se at en bil bremser uten bremselys fordi den faktisk mister fart. Jeg skjønner faren ved dette, og mener selvsagt ikke at man skal drite i å sjekke bilens tilstand med en viss frekvens, men å legge på lov de forslagene dine synes jeg bare er kanonkulehull i hodet. La meg i sammenheng fortelle deg hvor ofte jeg må belage meg på å gjette hvilken vei noen her i byen driter i å blinke slik at jeg må stoppe opp rimelig mye mer enn nødvendig, samt at alle andre både påvirkes av dette, og opplever det samme selv - og derfor skaper ekstreme mengder dautid i traffikken: ALLTID!