View Single Post
Det finnes utlendinger som oppfører seg som dritt, men det finnes jævlig mange nordmenn som gjør det også!

Når det gjelder arbeidslyst og liknende. De utlendingene jeg kjenner, og de jeg jobber sammen med, de jobber BETRAKTELIG hardere enn sine norske motparter! Selvfølgelig er det noen som velger å ikke ta en jobb, men det er det da mange her i Norge som gjør også.

Nå har jeg ikke noen konkrete kilder på det akkurat nå, men hvis jeg ikke husker helt feil, så er Norge et av de vestlige landene med høyest prosent uføretrygdede... De er en såkalt "byrde for samfunnet." De trenger sine dagpenger og liknende, og noen må jo betale de inn for de i form av skatt. JEg tror ikke de blir sure på utlendingene som hjelper de med å få et så godt tilbud uten å jobbe!

Når det gjelder narkotika og kriminalitet: Hvis du kommer til et nytt land, du kan ikke språket, og du kjenner veldig få mennesker. Du har få ferdigheter annet enn å kunne dyrke litt jord, eller kanskje du er tidligere barnesoldat for den saks skyld. Hvordan i helsike skal du skaffe deg en jobb da?! Du har ingen utdannelse, og ingen ferdigheter!

Hvis du hadde blitt nektet skole fra du ble født, så tror jeg nok arbeidsgivere hadde gitt faen i hvor bra norsk du prata, eller hvor rent rullebladet ditt var, eller for den saks skyld, hvor hvit huden din er. Du hadde jo ikke vært brukbar til noe. Selvfølgelig kunne du jo gjort en av de "drittjobbene som nordmenn ikke vil ha," som utlendingene faktisk gjør for oss!

Jeg kan helt ærlig si at jeg har mine fordommer selv - jeg hater folk som dømmer andre etter etnisitet!