View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Du har rett. Jeg finner det ikke logisk i det hele tatt, og jeg er ikke i stand til å ta til meg noe av det du skrev. Ja. Arbeidsinnvandrere kom hit på begynnelsen av 70-tallet. Av egen fri vilje. De ville komme her å jobbe, og de var innstilt på å like Norge. Det er derfor f.eks. USA har et så mye bedre forhold til innvandring enn det vi har. Fordi de tar ikke imot folk som ikke vil inn selv. Der kommer folk av egen fri vilje, og de kommer der uten hjelp fra staten. Slik det er i Norge nå, så tar vi inn flere klynger med innvandrere som ikke vet hvor de er på vei engang. Fordi det er krig eller noe sånt i deres eget land. Vi presser de inn i landet, og forventer at de skal gjøre som vi vil, og følge våres regler.

Problemet her er bare det faktum at de ikke har lyst å være her engang. Jeg har selv hørt innvandrere fortelle meg hvor lite de har lyst til å være her, og hvor lite de liker dette landet. Og som du sier. Det er bare de som er psykisk syke som går rundt som knivdesperadoer... Hvorfor er det så jævlig mange fra de landene der som er psykisk syke da? Er det pga krigen? Er det pga måten foreldrene har oppdratt dem på? Uansett kan vi jo ikke ha det slik i vårt kjære land. Som du sier. Enten er vi nødt til å gi dem hjelp, eller så er vi nødt til å sende dem ut. Vi kan ikke bare la dem gå rundt å knivstikke, rane, banke og det som verre er med våre landsmenn.
Vis hele sitatet...
Du blander arbeidsinnvandrere og flyktninger/asylsøkere i dine argumenter, selv om de to gruppene har total forskjellig funksjon.

Arbeidsinnvandrere gjør en nyttig jobb og var/er økonomisk fordelaktig for landet.

Flyktninger/asylsøkere er det vår juridiske og moralske plikt å ta inn til landet. Hvis du kunne pekt ut den flyktningen/asylsøkeren som i fremtiden vil knivstikke noen her til lands så kunne vi gjerne sendt ham ut, men det er da litt vanskelig å vite hvem som kommer til å drepe før han har drept... Å snakke om å kaste ut en identifiserbar gruppe kriminelle før de har gjort noe kriminelt som vi kan identifisere dem med er meningsløst fra din side.

Sitat av Muradi Vis innlegg
Prosentvis så gjør innvandrerne mer kriminelle handlinger enn nordmenn, så slutt og forsvar dem.
Vis hele sitatet...
Det er en liten prosentandel av innvandrerne som gjør kriminelle handlinger så hvorfor skulle ikke vi kunne forsvare resten?

Sitat av Muradi Vis innlegg
De har ikke rett til å si noe om våres levestil, religion, og kultur.
Vis hele sitatet...
Det er en fundamental rett i vår levestil og kultur av vi har rett til å sette spørsmålstegn ved nettopp vår levestil og kultur. Ytringsfrihet gjelder for alle, noe annet er meningsløst.
Sist endret av Kinseek; 28. november 2008 kl. 17:30.