View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg nekter å tro at vi er avhengige av innvandring for å "holde skuta flytende". Hva gjorde før innvandringen tok av da? På 80-90 tallet var det ikke mange innvandrere i Norge. Vi klarte oss perfekt..
Vis hele sitatet...
seriøst, vær så snill, bare hold kjeft.
ingen kan være SÅ indoktrinerte... Har du sosial intelligens som strekker seg lenger en tv-skjermen din?
greit nok at du er fra bergen, men seriøst, prøv å lese en annen avis enn vg\dagbladet for en gangs skyld, og prøv å se litt kritisk på ting, så vil du nok se at den virkelige verden passer ganske dårlig inn i din oppfatning av den.
som personen over meg skreiv kom arbeidsinnvandrerne på 70 tallet, på oppfordring fra norske myndigheter, fordi norge var the suck og hadde stort sett ikke arbeidskraft. så kom jappetia og kommersialiseringa hvilket endte med at alle disse ufyselig pakistanerne ble dyttet ut i groruddalen fordi i Oslo skulle man ha butikkjeder og 7/11, ikke varer fra langtvekkistan.
Som igjen førte til et ufattelig klasseskille, som IGJEN førte til fattigdom, frustrasjon, og til slutt kriminalitet.

I somalia har det herjet borgerkrig omtrent siden de fikk sin egen suverenitet etter "union" med england og italia som delte landet i to, i kolonitiden. Og nettop på grunn av en så radikal endring etter nesten 100 år som koloni-stat fikk det konsekvenser da det aldri hadde eksistert uavhengig politikk, hvilket endte med at de mest maktsyke individene fikk makta, og disputter brøyt ut med nabolandet etiopia over landområder, bare 10 år etter uavhengighetserklæringa.
da den krigen slutta etter ti år ble alle mulige fundamentalistiske grupperinger og fraksjoner veldig aktive og borgerkrigen ble et faktum i 1988, og siden da har det ikke vært noen endring.
De som kommer fra somalia til vesten drar fra en krig uten synlig slutt for å kunne leve sitt eget frie liv, men som du kanskje vet er krig mer jævlig enn både du og jeg kan fatte, og det setter naturligvis sine spor på folk.
De som kommer hit og stikker folk med kniver og raner er, uten å mene å generalisere, psykisk syke og trenger hjelp, ikke en deportasjon.
Hadde likestilling og inkluderingsministeriet fungert hadde en integreringsprosess ikke vært veldig smertefull for noen parter, men nå har det seg slik at de fleste som kommer hit blir satt i et asylmotakk i en eller annen skau hvor de blir. og thats it. kanskje noen får et jobbtilbud en gang, kanskje noen får tilbud om å lære språket. Kanskje.
Jeg vil tro at knivdesperadoene gjør det de gjør i et desperat rop om hjelp, framfor at de "bare er innvandrer" eller "jævlige somaliere".
For noen uker siden hadde en kar stukket ned noen folk i oslo, og det kom for en dag at han hadde vært inn og ut av psykiatriske institusjoner så lenge han har bodd i norge.
Norge har kapasitet til å ordne opp i dette, men politikerne på tinget er litt for opptatt med å bry seg med filleting som hvordan man skal addressere innvandrere på en politisk korrekt måte, og om kvinner skal få ha hijab i uniformen.
Ikke det at jeg har noen tro på at du er i stand til å ta til deg noe av det jeg skreiv, enda mindre at du finner det logisk, men jeg er da en mann av håp


øh edit knappen er mongo.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Og hvis du slår en fra Vigrid så bare drar du deg ned på deres nivå. Når de gjør slikt er det for å provosere, slik at de tar første slag, og etterpå kan de "ta igjen, siden de slår først" osv. Dere som vil banke rasister bør VIRKELIG se på dere selv og tenke dere om. Rasister har fordommer, og derav vil flere mennesker få fordommer dersom de svarte slår dem. Bare lær dere fakta om innvandring og landets oppgang/nedgang i sammenheng med innvandring og prat tilbake. Skal ikke mye til å slå tilbake de lavpannede folkene i Vigrid.
Vis hele sitatet...
sant, så sant. jeg blir litt revet med av og til

faen det er vanskelig å skrive i de små boksene her..
det ble jo helt mongo, men det får duge. ØLØLØL
Sist endret av HellToPay; 28. november 2008 kl. 16:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.