View Single Post
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Hallo. Har du noensinne vært i Oslo eller? Grønland, en slum? Det er det dummeste jeg har hørt. Grønland er et av de mest spennede områdene i hele Norge. Der er det en salig blanding av mennesker fra alle kulturer i en herlig smeltedigel. Og at nordmenn er jaget bort fra Grønland? Herre!

Mellom 9 og 10% av arbeidende mennesker i Norge har fremmedkulturell bakgrunn. (morgenbladet uke 47) Landet hadde friggin kolapset hadde det ikke vært for dem.

Du, kjære gutten min, må se å få trukket hodet opp av ditt eget anus og pusse brillene dine. Argumentene din er de samme som vi alltid ser fra mennesker så fulle av fordommer at de ikke ser sin egen nesetipp. At innvandringen i Norge fører med seg utfordringer er det ingen tvil om, men det er enda ingen som klarer å overbevise meg om at for innvandrere "tar" jobber og hybelplasser fra etniske nordmenn, eller statistikk som viser av kulturell bakgrunn har innvirkning på kriminalitetsstatistikken...

Beklager for utblåsning, men skriver du provoserende poster får du provoserende svar...
Vis hele sitatet...
Jeg kan også innrømme at jeg har store fordommer mot innvandring. Jeg har mine grunner. Men jo mer jeg leser og hører fra innvandrere, jo mer stiger fordommene mine mot dem.

Det gjelder ikke bare muslimer og pakistanere. Det gjelder også afrikanere og andre innvandrere. Som f.eks. nå for tiden går det en gjeng med afrikanere rundt i sentrum av Bergen som gir heroin til ungdommer, for å få dem avhengige, sånn at dem kan selge til dem senere. Hva faen da? Hvem er det som gjør sånt?

Kriminalitetsstatistikken har alt med kulturell bakgrunn å gjøre. Se f.eks. somalere. I deres land, Somalia, så finnes det ikke politi. De er nødt til å gjøre det som må gjøres for å overleve, for å kunne spise skikkelige hver dag. Dette har de gjort hele livet, drepe og skade, og stjele generelt fra andre for å få spise hver dag. Dette har de gjort hele livet, så kommer de til Norge i en alder av 20-25 år. Det kan jo ikke være lett for de å skjønne alle reglene dette landet har da.

Det samme gjelder for muslimer og pakistanere som kanskje kommer fra krig og elendighet i deres eget land. De har kanskje mistet troen på det gode her i verden, og derfor leter etter trøbbel når de kommer her.

Sitat av fabianca Vis innlegg
Grønland du mener? Kjenner mange "innlendinger" som bor der. De har det helt fint. Ikke hørt et ord om noen jaging. Finner du på ting?
Vis hele sitatet...
Greit. Jeg gikk litt vel langt med denne uttalelsen, i og med at jeg aldri har vært i grønland selv. Så den beklager jeg.