View Single Post
Trådstarter
87
Hei. Har lest litt mer no og lest at man kan kjøre på førekort man har fra EU og EØS land. Førekort fra EU land (?) må ikke konverteres til norsk førekort før at man kan kjøre lovligt. Med andre ord så behøver jeg ikke annet en og betale en polakk noen kr før og få fikset meg dette. (skal vist ikke være vanskelig og kjøpe "kompetanse/førekort/utdanning/andre pappirer" der .

Men skal jeg få det over til norsk så må jeg da ha oppkjøring i norge. Ikke noe teori. Før jeg hater teorien. Den er lett og grei, men jeg greier aldri og ro meg ned og ikke stresse på prøver. Har sånn pørve forbi . Så da sparer jeg meg før mye tid og skuffelse med og ta den om og om igjenn. Trur jeg brukte 8 ganger på og ta den. Siste gangen hadde jeg ikke sove på 2 døgn, så var så fuckt i pappen at jeg greide den. hehe.

Tenkte og slenge på hele alfabete på lappen. Enkle grunn at C kommer godt med når man jobber i som maskinkjører. Og må vel også ha det før og jobbe med brøyting om vinteren. (skal ikke kjøre lastebil )

Må vel ringe og høre litt med vegvesne om hvordan jeg ska gjøre det. Tviler dem er så hjelpsomme. Dem taper jo litt penger

Finner man ut at man skal ta den på lovlig måte i polen så får man med seg tolk. Har lov og ha med tolk på prøven (som igjenn sikkert har hjelpt mange og bestå, så kan sikkert gjøre den før deg )

Men noen som vet om "greie" kjøreskoler i polen som helst sliter litt med økonomien