View Single Post
Ville likt å sett den som klarte å skyte noen i hodet to ganger med slugs og pumphagle.

Tanken bak 2nd Amendment var som tidligere nevnt i tråden; at i en tid med uro, at befolkningen skulle ha rett til å forsvare seg, og hvis en fremmedmakt ville tenke seg å invadere landet, skulle folket ha våpen og de skulle være i stand til å danna en militia. Nå har det seg sånn at de har lister på dette her borte, slike "militia-lists" der du kan skrive deg opp hvis du føler for å gi litt til landet ditt, men tenker såpass langt at du ikke vil ofre deg på fedrelandets alter ved å hoppe på toget, og ta en ferie i Irak, med alt inklusivt, og da mener man ALT. De gir deg jo en begravelse med 12 gunnere og greier, ordentlig stas. Så kan mora og/eller faren din skrye i lokalsamfunnet om at deres sønn døde i for den edle sak; Å frigjøre det Irakiske folket.

men back on-topic. Det var da rundt den tiden den amerikanske grunnloven ble skrevet en overhengende fare for at de første 13 statene (stripene, a gett) kunne bli invadert av både Britene og de Spansktalende Meksikanerne.

Det med at grunnloven har blitt endret og tolket annerledes de siste årene er fordi tidene forandrer seg, og samfunnet endres til enten det bedre eller værre, men fortsatt er det en endring. Husk nå at grunnloven er fra 1776 og det er lenge siden, samme hvor gløgge og langsiktige innleggene i grunnloven var er det praktisk umulig å lage et dokument med retningslinjer som varer evig, ut at det blir utdatert grunnet forandring i menneskets syn og forandring av normer. Et eksempel er jo Bibelen, Koranen, i grunn hvilken som helst religiøs tekst, ihvertfall de profetpåkallende. De blir jo regelrett ledd av, og kirken er i ferd med å miste all sin makt. Kristendom er litt større i statene enn det er i Norge, men ærlig talt spør dere selv, uten at jeg veit svaret: Hvor mange kjenner jeg som går regelmessig i kirken? Ved regelmessig mener jeg frivillig, og ikke 4 ganger i året. Jeg kan svare ganske enkelt på det; Jeg kjenner ingen. Hvis du ser bort ifra eldre mennesker, som er oppdratt annerledes enn det vår generasjon er, og er i ferd med å sette den siste spikern i kista og egentlig bare vil være på gofot' med gud for å være helt sikker på at de ikke driter seg noe jævlig ut om og hvis de banker på perleporten når den dag kommer, og St. Peter svarer; Haha fyfaen, pell deg vekk, her hakke du noe å gjøre! Da de da har en enveisbillett til jæværn'

Ja det ble en del off-topic, men det får bare være.