View Single Post
Sitat av Homercide Vis innlegg
Å holde noe slikt hemmelig ville vært veldig vanskelig, om i det hele tatt mulig. Som det nevnes i artikkelen så er planen at omtrent 2 millioner nordmenn skal overleve. Altså gjennomsnittlig halvparten av din omgangskrets vet om dette, men ikke du. Et annet moment er den infrastrukturen som kreves for å drifte noe slikt, for ikke å snakke om aktørene som deltar i utbyggingen av dette prosjektet? Skal de sikres innpass mot å holde dette hemmelig? Hva med arbeidernes familier?

Man kan jo sette seg i disse menneskenes posisjon og spørre seg; Når "dommedag" kommer, vil man være i stand til å forlate sine venner og mesteparten av sin familie og slekt for å sikre sin egen trygghet?

Det er spennende lesning, og egner seg muligens som krim, men ikke stort mer enn det.
Vis hele sitatet...
Tja. Ikke helt sikkert på den der. Hvem har sagt at folk absolutt må få høre om alt som skjer?
På den annen side, kanskje vi får vite det, men ikke tror på det siden der er for far out?

I en annen tråd her var det en som skrev:
Sitat av Natteravn Vis innlegg
Under deler av Nordmarka finner man også kunstige hulesystemer, en av inngangene
finner du på Ringerike, på veien mellom Åsa og Sundvollen, her ligger en stor (og
godt bevoktet) dør i fjellsiden. Vet ikke hvor stort det er, men faren til en venn av
meg jobber der, og selv om han ikke får lov til å snakke om noe av hva som er der,
har han i det minste sagt at det er store greier under der.
Et begrep av størelsen får man hvis man tar en kikk på et Nordmarkskart, og
finner et punkt ca. midtveis på veien Åsa-Sundvollen, og så tar en kikk på Gyrihaugen
hvor det er plassert et digert radaranlegg og masse lufteluker som er knyttet opp mot
dette fjellanlegget.
Tror også at jeg har oppdaget en annen inngang, ligger skjult inne i skaugen på vestsida
av Heggelivann, her er det ingen stier, men jeg fant tilfeldigvis en betongdør midt i fjellsida
der, innenfor lyste det gjennom en sprekk i døra, og det kunne høres kraftige maskinlyder.
Ingen god måte å komme hit på, som sagt var det ingen sti hit, og utgangen så ganske
gjengrodd ut, men noen må ha vært på andre siden av døra og skiftet lyspære i blant,
så det tyder på en annen inngang, i såfall så kan det stemme at dette anlegget er ganske
stort.
- Natteravn
Vis hele sitatet...
Hvor mange har hørt om dette gigantiske anlegget?
Ikke så mange tror jeg, men likevel eksisterer det, likevel ble det bygget.
Det har nå kommet fram hva det anlegget var, inntil nylig var det krigshovedkvarteret til regjeringa hvor politikere, militære og diverse VIP-personer skulle søke tilflukt i tilfelle krig eller annet. Det er visst ganske store greier, mer detaljer om anlegget er å finne i siste boka til Finn Sjue og Ronald Bye: Overvåket.