View Single Post
Sitat av spharx Vis innlegg
Legalisering kommer ikke til å fjerne gatesalget, da det hadde kostet 250,- grammet i butikken.
Vis hele sitatet...
Har de allerede satt en pris altså?


Sitat av spharx Vis innlegg
Legalisering kommer heller ikke til å magisk fjerne alkoholdrikkingen her til lands. (Og det er der argumentet "Det er jo mindre skadelig enn alkohol" slår feil)
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du det? Hvilket grunnlag har du til å si dette?

Jeg kan bare snakke for meg selv. Og jeg vet at jeg hadde drukket betraktelig mindre mengder alkohol om jeg kunne røyket hasj uten å måtte skjule det for 99% av befolkningen. Og selv om jeg bare kan snakke for meg selv (i motsetning til deg, som tydeligvis har spurt samtlige nordmenn om hva de hadde foretatt seg ved legalisering), så kan jeg jo tippe at det er endel som meg der ute; nemlig de som liker hasjrusen bedre enn alkoholrusen, men "må" drikke for å skjule hasjbruken/være lovlig.

Og utsagnet "hasj er mindre skadelig enn alkohol" er ikke bare et argument. Det er en faktaopplysning. Dermed kan det ikke "slå feil". Men det som du konstanterer som fakta (les: innlegget ditt) kan derimot fort slå feil.


Sitat av spharx Vis innlegg
Nei, jeg er overbevist om at det ikke hadde vært sunt hvis alle skulle løpt rundt drita og fjerne hver eneste helg, og jeg tror også at betydelig flere ungdom hadde startet tidligere (Bare å se for seg ungdom og )
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det ikke sunt at "alle løper rundt drita og fjern hver eneste helg". Det er det vel ingen som har påstått heller? Det er STOR forskjell på å legalisere noe og å oppfordre til noe. Selv om hasj hadde blitt lovlig i Norge, så er det jo ingen som oppfordrer folk til å prøve/bruke det? På akkurat samme måte som det er forbudt å reklamere for alkoholinnholdige drikker, ville hasj-reklamasjon vært forbudt.

Og hvorfor tror du at om hasj hadde vært lovlig, så hadde ungdom prøvd det enda tidligere enn de ville prøvd alkohol? Ved legalisering vil nok folk prøver hasj istedetfor alkohol når de først har bestemt seg for å begi seg ut i rusens verden. Men hadde jeg vært far til en datter/sønn så ville jeg heller at ungen min skulle røykt hasj og vært klar over hva han/hun gjorde, i motsetning til å drikke seg drita og gjorde ting han/hun ikke hadde kontroll over.

IMHO.