View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Inspecta_Deck: Jeg må si meg totalt uenig i utsagnene dine.
Du har tydeligvis aldri vært borti kvalitetsvare, ettersom det er noe som vil få enhver innrøkt person til å bikke under bordet.
Vis hele sitatet...
Hehe så kjekt du vet det da. Vet ikke hvordan du ser på kvaliteten i Amsterdam jeg? Uansett, synes det er prima varer der hvertfall. Man får også ofte bra varer i Norge også, ikke det jeg sier. Men du må uansett være enig at det bra man får tak i her, går ikke ut til flesteparten av befolkningen. "Ingen" som ikke har noe særlig med kontakter i Norge får tak i prima varer. Og jeg kan ikke si at halvparten av det jeg røyker i Norge engang får meg til å ikke klare å gjøre jobben min på en forsvarlig måte.
Det er froskjellige typer som fungerer til forskjellige settinger. Noen er digg å sove på, noen blir man høy og litt der oppe på, noen blir man bare sykt altfor bort i natta av, noen blir man bare "skev" av, noen blir man mer "våken" av, skjønner du hvor jeg vil hen? Man kan fungere fint på jobben om man røyker..
Man burde selv forstå at man ikke røyker den mest potente weeden på jobben!?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Uansett effekt rusen har så er det prinsippet i seg selv: Når du er på jobb, er du ansvarlig for hva du gjør.
Klart, det er sto....
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at arbeidsgiver er ansvarlig for hva jeg gjør på jobb eller noe da?
Aldri vært uenig i det jeg. Ja og en butikkmedarbeider som røyker seg en liten rev og går å rydder rundt i butikken ser jeg ikke på noe som et problem. Selvfølgelig skal han være opplagt nok til å hjelpe kunder på en forsvarlig måte og han skal heller ikke se ut som en dass(blodsprengte øyne, ser ut som en mad trøtt kineser, går rundt å loker, smiler og får lættis for seg selv uten å ta hensyn). Var aldri det som var poenget, men folk klager så mye over de stonersa som sitter hjemme og ikke gjør noe. Og hvis det får flere ut i arbeid ville ikke det vært positivt? Jeg vet med sikkerhet at flere jeg kjenner som ikke gjør noe per dags dato, ville søkt på en jobb som gartner o.l hvis det hadde vært mulig. Han er ikke i kontakt med noen mindreårige og heller ingen kunder. Om en fyr er stein i en coffee shop ser jeg heller ikke som et problem. Det ville vært 18/20 års grense der og resten av folket er også stoned? Hadde du hatt noe problem med å handle gall av en skev butikkansatt? Du handler sikkert allerede fra skeve dealere.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er misbruk som ditt som vanskeliggjør debatten ytterligere, Jeg legger deg egentlig i samme bås som kælle93. At dere ha...
Vis hele sitatet...
Ja vet jeg har et misbruk og skal endre på "rutinene" i hverdagen, men alt har sin pris. Hvertfall når man ikke har lyst så blir det ikke den letteste tingen å gjøre(når man ikke leverer inn lotto kupong, kan man ikke forvente seg at man skal bli lotto-millionær)
Bryr meg lite om hva andre mener om meg. Det er ikke det at jeg har lyst til å vise hvor stein jeg er ute blandt nyktre folk.
Bare det at det fungerer å ha en jobb, kone, hus, bil, barn osv samtidig som man røyker seg en rev om dagen, burde forandre litt på innstillingen til folk flest rundt legalisering av cannabis.
Opplyse de om i disse miljø tidene at det er mye mer forsvarlig å lage papir av marihuana enn regnskogen i Brasil og selvfølgelig alle de andre positive sidene man kan bruke planten til(som er veldig mange)
En alkohol-liker mister fort og sikkert de tingene som er nevnt over.
Det blir jo et argument alkohol vs cannabis da så ser det kansje blir litt dumt nå.

Må jo si ting til de som er anti på en måte at de kansje begynner å tenke annerledes? Slik det har fungert fram til nå fungerer heller dårlig vil jeg si. Man kan jo faen ikke bare dra rett inn i USA om man faktisk har røyket seg en joint? HVA FAEN!? Tror de jeg skal drepe presidenten dems av den grunn? Er jeg en slem person hvis jeg har røyket hasj? Hva er den saklige begrunnelsen for det egentlig? At jeg støtter terrorister? Hva om jeg ser på det slik at jeg støtter kompisen min som betaler husleia og mat da?
Men okey, ser nå at det er et dårlig argument.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg mener kjernen i saken er å inngå kompromiss, på begge sider, og sånn som du argum...
Vis hele sitatet...
Ja er jo det jeg ønsker mest av alt, men vet det ikke vil skje med det første. Jeg vil få samfunnet til å få et annet syn på hasj og den eneste måten det kan gjøres på er med en legalisering. Selv om det blir avkrimminalisert så ser fortsatt flesteparten av de "viktige" personene i Norge på det som NARKOTIKA/HEROIN/JUNKIE!
Det er vel mer sannsynlig å oppnå en avkrimminalisering og "vi" vil vel aldri få oppleve en legalisering regner jeg med.
Uansett, prøver man seg på "alt" kommer gjerne motparten med et kompromiss og man blir enige
Advokater går jo ofte for å frifinne en drapssiktet, men ender gjerne med en mye lavere straff =p (dårlig sammenligning, ja jeg vet!)

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg liker ideen om cannabis på polet, jeg ser derimot ikke for meg coffeshops rundt om i Norge.....
Vis hele sitatet...
Fungerer fint i Nederland. Uansett, så er det smutthull i regelen. Regner ikke med noen søker jobb på en "røyke-weed-kafé" og ikke røyker eller har ekstremt mye mot røyk i utgangspunktet? Man kan fortsatt røyke inne etter dagens røykelov, men da må eieren(og de ansatte kan ikke noe i mot det) jobbe der selv eller noe i den duren + en hel del flere ting. Uansett, det lar seg gjøre...
Og hadde det blitt lov, hadde det jo vært lov å røyke på en "røyke-kafé"? Tror du ikke? Hvertfall kan man ha planter lovlig hjemme om det var legalisert =).

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Om du har lyst å suse igjennom livet konstant stein, er du velkommen til å fortsette sånn. Men ikke tro at du snakker for alle av "oss", for ja, jeg kan vel defineres som en "stoner", men en ansvarlig en sådan.
Vis hele sitatet...
Nei, men er nok andre enn deg som er enig med meg. Burde være det hvertfall! Har heller aldri nevnt noe med at jeg skal "suse igjennom livet konstant stein".
Lever "konstant fjern" nå, men har ingen planer om å fortsette med det til jeg er 30 for å si det sånn. Jeg prioterer heller røyking sammen med gode venner/venninner inntill, en god film, god mat og ps3.
I motsettning til å være nykter å se på dårlig tv, gå å bruke penger på kafé, nykter kino?, idrett ute i kulda, sløse bort penger på treningsstudio, henge med nyktre mennesker med helt bort i natta meninger(selvfølgelig ikke alle nyktre!!), gå ut å spise på restaurant (nykter? Bortkasta penger) og en hel del flere ting som ikke er veldig interessant eller aktuelt for meg i ukedager. Jeg er hjemme fra jobben relativt sent og føler ikke jeg har tid til så mye ymse aktiviteter i ukedagene, annet enn å røyke meg ned, få gode tanker, slipper alt av stress, lage meg noe god mat, sette på musikk jeg liker, ha litt ubetydelig sex, rett og slett bare slappe av.
Og jeg føler jeg fortjener/ har rett til å gjøre som jeg vil når jeg er hjemme i mitt eget hus? Vi er alle født likt her på jorda, hvorfor skal noen andre bestemme over hva jeg har lov til å gjøre med meg selv? Blir helt uforståelig for meg hvertfall.

ja kan bytte jobb for å få mer tid, men det er ikke et alternativ..
Sorry for det ble så langt, men må jo forklare meg
Kansje jeg skal legge til at jeg ikke liker å bevege meg utenfor døra hvis man tydelig ser at jeg er påvirket. Men jeg er mye utenfor i påvirket tilstand uten at det synes nevneverdig.

God Helg til dere alle!
Sist endret av Inspecta_Deck; 14. november 2008 kl. 16:35.