View Single Post
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Har nettopp åpnet depot hos Nordnet, og har bestemt meg for å handle ekstremt forsiktig i begynnelsen, og har i den anledning noen spørsmål:


1. Noen her som har erfaring med aksjehandel på kort sikt, og kan komme med noen råd?

2. Er WinTrade en brukbar handelsapplikasjon? Finnes det gratis alternativer hvor man kan kjøpe og selge direkte fra programvaren, selv om jeg har depotkonto hos Nordnet?
Vis hele sitatet...
1. Gjør research. Dersom du trader på kort sikt vil du for eksempel ikke legge så mye vekt på fundamental analyse. Jeg vet av mange daytradere som nærmest utelukkende basererer sine handler på teknisk analyse. Du kan plukke opp gode bøker om emnet hos http://bokhandel.hegnar.no/

2. Wintrade er et fantastisk program hvor du kan customize det hele som du selv vil. Brukte det selv i den perioden jeg var aktiv daytrader. Funket fint også på dual-screen. Så vidt jeg vet er det kun WinTrade du kan linke opp mot din konto hos nordnet, dette av sikkerhetsmessige årsaker. Du har vel uansett 3 måneder gratis WinTrade om du har en ny nordnet-konto.

Men for all del. Er du ny i aksjemarkedet, så vær litt varsom med beløpene du dytter inn. Bruk aldri mer enn du har råd til å tape, og vær også forbredt på å gå i minus det første året. Det er tap man lærer best av! Lykke til.