Tråd: Hasjpsykose?
View Single Post
Sitat av Potrick
Og når det gjelder psykedelika, så har jeg lagt det på hylla for en god stund siden, har bare trippet to ganger i høst
Vis hele sitatet...
Potrick, ser du at denne setningen er litt selvmotsigende?

Mitt råd til deg er å legge all rusbruk og eksperimentering helt på hylla til du har fått mer orden på livet ditt og hodet ditt. Du er en fyr med stort potensiale, som bare trenger litt mer struktur i livet ditt for å få gjennomført alle de kule tingene du drømmer om.

Pass godt på kostholdet ditt, jeg vet at du ikke spiser kjøtt så det er viktig at du er ekstra påpasselig med å få i deg riktig og nok næring. Det er lett å bli surrete og vimsete hvis man er underernært på et eller annet vis. Godt mulig dette ikke gjelder deg, barer sier det

For å skape en mer fokusert og retningsorientert hverdag så krever det også at man rett og slett tar i et tak og bevisst går inn for å endre på handlingsmønstrene sine. Det innebærer å gjøre seg mer bevisst på hvordan du bruker tiden din, og hva du fokuserer bevisstheten din på. Det er veldig lett å la sinnet sitt flyte dit strømmen går, det vet jeg alt om, men det går allikevel ann å hente seg inn hvis man vil, og går inn for å skape litt fokus.

Mindre susing i psykedeliske og rusorienterte tanker er for eksempel en god idé. For meg har det funket godt å fokusere på forskjellige naturvitenskapelige felt, bare sånn helt for meg selv. Finner man noe man synes er interessant så er det bare å lese og lære seg alt man kan om det. Dette stimulerer også til læreviljen generelt, og gjør at ting som skole blir til noe mer enn bare en kjedelig forpliktelse.

Det kan også være lurt å være litt selektiv med hvem man omgås til daglig. Man skal selvfølgelig ikke droppe gode venner, men det går ann å være mer bevisst på hvem man tilbringer mye tid med, og hvilken innflytelse disse menneskene har på deg på lang sikt. Alle blir preget av de man henger med, sånn er det bare, så det er viktig at man i størst mulig grad prøver å omgås folk som stimulerer de sidene i deg som du trenger for å utvikle deg i en positiv retning.

Jeg skal ikke påstå at jeg vet disse rådene er aktuelle for deg, men jeg har en følelse av at ihvertfal noen av de kan være litt relevante =)
Sist endret av mentalmelt; 18. oktober 2008 kl. 15:14. Grunn: leifer