View Single Post
Sitat av Muradi
1. Jeg sa ikke alle jøder.

2. Hva skal jeg kalle dem da? Jøder er jøder, akkurat som amerikanere er amerikanere, og nordmenn er nordmenn. Det er akkurat som at du mener at ordet "jøde" er et sjellsord, noe som ikke gjør deg noe bedre enn meg.

Min mening er at jøder (ikke alle) har veldig mye skyld for mye ondt som har hendt. Jeg har rett til å si min mening, selv om noen ikke liker å høre sannheten. Jeg sier ikke at andre mennesker er noe bedre, men jeg er så lei av at jøder skal få så mye støtte idag, på grunn av noe som skjedde for over 60 år siden. Hvis noen har noen problemer med det, så kan vi godt diskutere det, istedet for å ta en "Tommy Myrbo", lage en dårlig film av meg og legge det på YouTube.
Vis hele sitatet...
Du sa "jøder", noe som impliserer jøder generelt. Du skal naturligvis kalle jøder for jøder, men du fremviser lite kunnskap når du legger skylden på "jødene" for situasjonen i Midt-Østen. Det er en usedvanlig lite gjennomtenkt generalisering og et tegn på at du ikke har så mye kunnskap om emnet. Som Slashdot har påpekt er det nok heller sionister man må ta en titt på hvis man ønsker å finne ut mer om situasjonen i midtøsten sammen med en million andre ting så klart, ikke jøder generelt.

Å komme med en slik generalisering som du gjør blir å stemple et helt folkeslag for noe de ikke har befatning med og samtidig forsure debatten fordi du nærmer deg grensen for rasisme...

Edit:
Damn you Slash!
Sist endret av Halalgeir; 12. oktober 2008 kl. 19:05.