View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Muradi
1. Jeg sa ikke alle jøder.

2. Hva skal jeg kalle dem da? Jøder er jøder, akkurat som amerikanere er amerikanere, og nordmenn er nordmenn. Det er akkurat som at du mener at ordet "jøde" er et sjellsord, noe som ikke gjør deg noe bedre enn meg.

Min mening er at jøder (ikke alle) har veldig mye skyld for mye ondt som har hendt. Jeg har rett til å si min mening, selv om noen ikke liker å høre sannheten. Jeg sier ikke at andre mennesker er noe bedre, men jeg er så lei av at jøder skal få så mye støtte idag, på grunn av noe som skjedde for over 60 år siden. Hvis noen har noen problemer med det, så kan vi godt diskutere det, istedet for å ta en "Tommy Myrbo", lage en dårlig film av meg og legge det på YouTube.
Vis hele sitatet...
Da bør du skille mellom folkegruppe og politisk retning. Du sa jøder - det rette begrepet på staten israel er sionisme. Det er rimelig stor forskjell - det blir omtrent forskjellen mellom å omtale ei gruppe som frp-velgere, eller nordmenn. Det er sant at dei er nordmenn, men ikkje alle nordmenn er frpere...

Du bør muligens lese litt historie om korleis jøder er blitt behandla i europa siste tusen åra? Det er ikkje spesielt hyggelig lesning. Dog kan det ikkje brukast for å rettferdiggjere overgrep i dag - noko eg ikkje gjer.

Eg er rimelig rabiat antisionist, og sterk motstander av staten Israel, men eg har ingenting imot jøder.

Du beviser eigentleg det mange i denne tråden seier - ekstremister frastøter seg folk fordi dei er - vel - ekstreme.