View Single Post
Vil si meg enig i kritikk av journalisten; som alle andre rusartikler i nevnte tabloid endte dette i en 'spektakulær advarsel'. proveit proved what I suspected!

Salvia er ikke lov. Salvia stoppes i tollen. Det er ikke mulig å få Salvia på lovlig vis i Norge annet enn av legen, med resept (typisk mot bipolare lidelser/manisk depressivitet - kjenner selv en som fikk mye ut av dette da legen skrev ut resept). Å vinkle dette som farlig på det viset det er blitt reflekterer bare journalistens manglende forståelse for rus og rusmidler, og vi ser kavalkaden av dobbeltmoral leve videre. Salvia er absolutt ikke noe å tulle med, men det er ikke fordi det er avhengighetsskapende e.l. Mange som forsøker Salvia forsøker aldri igjen, det blir rett og slett for ekstremt (uttalelser om paranoia stemmer altså, men ikke for alle - jeg har selv aldri opplevd dette, selv om jeg har vært temmelig stressa i forkant av forsøk).

Antallet som forsøker stoffet er nok høyere enn før grunnet Internett og bestillingsmuligheter, men at stoffet er utbredt og 'på vei opp' tror jeg lite på...

Jeg skal ikke påstå at effekten som kan hjelpe mot manisk depressivitet har vært avgjørende for meg, men jeg har ingen problemer med å pinpointe effekten eller sette pris på denne - jeg har alltid vært særdeles 'content and calm' i etterkant. Allikevel har jeg fått meget mer ut av Salvia enn jeg noen gang trodde jeg skulle få, men det er ikke mange jeg vil anbefale å få testet Salvia.

Vi kunne jo håpe at det ble en artikkel ut av reaksjonene artikkelen fikk i denne tråden, men jeg tviler. Jeg hadde gladelig stilt med kommentarer/innsikt... Dersom herr journalist fortsatt er interessert i research rundt, vel, 'dop' (assosiasjoner folk har til 'dop' går vel ikke så voldsomt godt i hop med Salvia-effekter, butyeah) kan et par Bill Hicks-show kanskje være en liten øyeåpner. Her er et par hint (jeg begrenser meg, det er mange gode poenger):

- Have you ever heard a positive drug story?
- There's a war on drugs going on, and the people on drugs are winning it.