View Single Post
De som røyker vet at det er skadelig, men velger å gjøre det likevel. Det er forresten ferre og ferre som begynner å røyke og vi begynner å få en mentalitet hvor røyking er teit. Hvor skadelig tobakk er er akkurat som med cannabis, det er subjektivt. Det er desverre veldig få som vet om skadevirkningene av cannabis, eller hvertfall innser at det kan ramme dem, og sjansene er ikke så små som mange tror. Å avkriminalisere cannabis kunne vært en kjempe god ide, om det etter hvert hadde blitt slik at folk ble lærd og visste om farene ved å misbruke det. Staten hadde tjent penger, folk hadde kanskje moderert seg til vanlig bruk og unge slapp å bli trukket inn i miljøer der mye annet enn hasj er akseptert. Selv om jeg ikke har stort til overs for cannabis, er jeg enig i at det ville vært en god ide å legalisere det og få en mentalitet som lignet alkohol med tanke på grensen mellom bruk og misbruk. Men du må ikke tro at ligaer ville latt markedet være av den grunn. De ville mest sansynlig konkurert med statens priser og presset de ned til et nivå der hasj i lange baner ville vært tilgjengelig for de fleste, og det er ikke bare bare å forandre mentaliteten til et helt folk (nå snakker vi om de fleste røykere) over natten, noe jeg tror ville resultert i at mange nye begynner å røyke hasj, uten å vite om muligheten for konsekvenser. Det jeg skriver her er bare en teori. Det finnes garantert en løsning på dette problemet om nok hjerner går sammen og utarbeider en prosess.

Desverre er det slik at mange konservative politikere er for lite reflekterte når det kommer til dette temaet, og velger å lukke ørene og gape som en strandet torsk "nei nei nei nei......"