View Single Post
Sitat av Apeloff
Tja, har kanskje ikke vært rusfri like lenge som deg, men, jeg har ikke realisert dritten.

Jeg brukte amfetamin, ble busta, tenkte jeg skulle ligge lavt i en måned. Joda, første ukene tenkte jeg stort sett att det blir kos å bruke det igjen. Og trodde jeg kom til å gjøre det.

Første måneden gikk greit, så ble det til to. Hadde det greit uten, så gadd bare ikke å bruke det.

Så nå har jeg ikke brukt på 7 måneder, har nøyaktig det samme livet, har ikke endret tankegangen på noen som helst måte.

Røyka brunt, 2 ganger i sommer. Alkohol 4 ganger i hele år. Og jeg har ikke endret noe synspunkt, kommer sikkert til å bruke amfetamin, nå snart igjen. Men før jeg gjør det.

Hvor lenge må jeg være rusfri, før jeg realiserer det du har gjort?. Ble litt nysgjerrig jeg nå.


Personlig tror jeg du bare var VELDIG ute på bærtur, hardt på kjøret, og levde dårlig/hadde dårlige rusvaner, derfor har du det best uten rusmidler. Jeg derimot, og kanskje en del andre på nff. Har rusbruk som meg (litt heftigere kanskje?) men har ikke fått problem, går ikke over streken, og kommer derfor ALDRI til å realisere det du har gjort.

Går ikke inn det ene øret og ut det andre, det er bare att dine opplevelser angående dette er for ditt liv (og noen andre) men ikke allmennheten.

Det du sier gjelder kanskje for noen da absolutt. Men ikke gidd å push det på oss sporadiske narkotika brukere.


Føler det ble ett dårlig sammensatt innlegg, forhåpentligvis forstår dere hva jeg prøver å hinte til.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det med deg, fikk du satt skuddet ditt? Hvor lang ruserfaing har du egentlig?
Som tidligere nevnt ting kan fort "balle på seg". Eller?

Sitat av Potrick
Men det er ikke smurfepastiller som har ført deg dit du er idag? Det er vel kanskje det jeg påpekte som svakheter med hensyn til rusbruk?
Og jo, jeg forstod det at du var nykter den dag i dag.

Så lenge vi ruser oss? Hvordan kan du forvente at folk ikke reager når du kommer med sånne hentydninger? Hva legger du i å "ruse" oss? Daglig rusing? Rus i mørke kjellere? Et skudd i ræva og en lapp på tunga? Jeg bare spør jeg, for jeg hører ikke til noen av kategoriene. Det høres ut som om du har hatt det tøft, og all respekt for det: men du kan ikke drive å nyansere ting i helt sort/hvitt. Det finnes noe mellom "å ruse" seg og "å ikke ruse seg".

Helmaks for deg at du ikke synes at rus fører til noe bra! Så lenge det funker for deg.

Men hey, det finnes en del rusmidler, som for meg funker. Og jeg burde ha lov til å bruke dem, uten å måtte høre på moralprekener og demisering fra andre, synes jeg
Vis hele sitatet...
Jo du har helt rett i at det ikke var smurfepastiller jeg brukte, var hekta på amf! itilegg røykte jeg tjall hver dag. Kunne gå våken i en mnd på amf. itillegg til at jeg brukte mengder med xtc, cola, tjall og div. piller osv.

Og jo jeg har lov til og komme med mine meninger hva rus anngår, og ja folk kan ruse seg ihel om det er det de i ønsker. Er bare det om at man bruker stoff så innvolverer en masse folk i samfunnet. Tenker da på feks. de som lager det, de som frakter det, mye som kan gå galt før stoffet når frem i ditt nebb. Dessuten koster det samfunnet store penger. Tenker du ikke litt rundt omgivelsene dine, eller tenker du bare på deg selv?

Noe som er svært typisk for en narkoman..........