View Single Post
Wow snakk om å spore av her, men interessant var det =)

Personelig synes jeg det er viktig å huske på at det er en person som har skrevet en evt. artikkel. Og en person kan ikke være 100% objektiv. Å om det skulle skje vil alltid noen tolke det subjektivt. Jeg tror at når man leser en artikkel så har man på en måte allerede bestemt seg for hva man vil mene om den. Å hvis artikkelen er bra kan den kansje endre en mening litt.

Men selv om en artikkel er subjektiv så må den ikke være ensidig. Man kan fortsatt argumentere for en part, men ta med synspunkter fra den andre.

Men hvem bryr seg om hvilken side journalisten står på? Om han/henne skriver en ensidig og dårlig artikkel så er det jo bare å overse den. Avisen har påvirkningskraft, det var jo derfor mediet ble oppfunnet. Men normalt smarte mennesker må jo kunne lese noe uten å tro blindt på det. Og når vi har yttringsfrihet så kan man vel heller ikke klage på at en privat drevet avis har egne meninger. Men det er jo i avisens interesse og ikke være helt vridd en vei eller den andre.

Og tilslutt vil jeg bare påpeke at hvis velgerne er så dumme at de stemmer rødt fordi avisene sier det, ja da kan det vel være det samme hvem som vinner valget?