Tråd: Å bli hacket
View Single Post
Jeg er enig med Zepplin. Høres litt søkt ut at en av familien spiller bort store summer penger, og ikke innrømmer noe som helst når det blir koblet inn politi og lignende.

Det er en kjennsgjerning at politiet i norge jobber ufattelig sakte. At pengene dine er tapt derimot, tror jeg ikke. Her gjelder det bare å stå på sitt. Både bank og politi vil komme til den riktige konklusjonen så lenge dere har deres på det rene.

Når det gjelder hvordan dette har skjedd, så er keylogger ett alternativ, som er nevnt tidligere. Jeg tviler derimot på dette, da det måtte ha vært ett direkte angrep fra noen som kjenner dere "in real life". De måtte ha sendt dere denne loggeren, og dere (eller politiet) ville rimelig enkelt kunne ha sporet dette tilbake til vedkommende.

Du sier at dere mistenker noen på jobben. Det er slettest ikke usannsynlig at noen kan ha notert informasjonen til mannen din (som da også vil kjenne/kjenne til ham), for så å ta en kjøretur til huset deres. Siden ingen av dere er datakyndige, er da sjangsen også stor for at routeren var usperret og at det var tut og kjør for inntrengeren. Som det ble sagt tidligere så ville routeren hatt en logg av dette, uten at det ville brakt dere noe nærmere tyven, men det kunne ha hjulpet dere med å bevise deres uskyld.

Forøvrig, så ser jeg ikke bort ifra at tyven gjerne fører litt penger tilbake, nettopp for å gjøre det hele mindre mistenksomt. En treg politimann blir ikke mindre treg når bevisene taler mot dere.

Som råd, så bør dere kanskje kontakte en datakyndig som kan se på nettverket/systemene deres. IKKE formater datamaskinen som det ble insinuert tidligere i trådene her .. sjangsen er der for at du da ødelegger bevis.