Tråd: Homofili
View Single Post
Sitat av minigolf
Jeg ser litt poenget til meitemark også. Er man homo (har man lov å bruke dette ordet i debatten så lenge det er inneforstått at det ikke er negativt ment?), så foretrekker man gutter. Gutt er et kjønn, og kjønn er konstant. Er man pedo foretrekker man en ALDER. Hvis man da forelsker seg i lille Arne på bare 4 år, kaster man han da på dør når han er 13-14 år? For en forutsetning for å være pedo er vel at det er BARN man forelsker seg i, men når Arne ikke lenger er et barn, hva da? Da er det jo kanskje ikke snakk om følelser for selve Arne, men for livsstadiet Arne befinner seg i?

Men samtidig kan man jo lure på om dette likevel kan være en legning. For selv om man som homo/hetero/bifil forelsker seg i noe som er konstant, så er ikke det nødvendigvis ensbetydene for at ALLE legninger skal måtte være rettet mot noe konstant?

Mulig at dette ble veldig uforståelig...
Vis hele sitatet...
Kommer sikkert til å få pepper for gå så hinsides OT men men

Nå støtter ikke jeg pedofile eller noe i den dur men hvem har sagt at normale (oppegående) mennesker ikke OGSÅ forelsker seg i "ett stadiet" i livet og ikke bare i personen.

Jeg mener utifra en pedofils ("normale") øyne så vil definisjon av pedofile være like absurd som at vi skulle definert homofile, bifile og heteroseksuelle som en "ikke legning" på grunnlag av at de forelsker seg i ett "stadiet" og ikke personen.

Nå er jeg ikke forelsket i noen for øyeblikket men når jeg har vært det er det jo ikke bare vært seksuell opphisselse men også følelsen eller "stemningen" jeg kommer i av å være med den personen (omgivelser skaper følelser!!) jeg har forelsket meg i. Ett lite barn er i en enorm utviklingsfase og kommer til å utvikle seg såpass i løpet av relativt kort tid at du vil miste det bilde og de følelsene knyttet til den personen relativt fort. Er du med?? Så argumentet ditt om at det som skiller pedofili ifra (andre) legninger er at du er forelsket i ett stadiet i livet og ikke i personen blir helt feil. Det gjelder andre OGSÅ!

"Forelskelse er en følelse av stor beundring for, tiltrekning mot eller begjær etter en annen person, enten en av motsatt eller sammekjønn. Forelskelsen kan gi en opplevelse av intens lykke og velvære og skyldes hormoner som utløser en naturlig rus i kroppen. Alle aldersgrupper kan bli forelsket, men følelsen kan være særlig intens i puberteten. Noen anser forelskelsen som en nødvendig drivkraft for å få og oppdra barn sammen."

Tror du det er fysisk umulig for en pedofil å forelske seg i ett barn?? Nei, det tror faktisk ikke jeg! For nå har det seg slik at mange pedofile er rolige og kansje til og med vellykkede mennesker (lommemannen f.eks) ellers i livet men de har ett forskrudd og sinnsykt syn på seksualitet ( og sikker mange andre ting ). Pedofile har gjerne ett "forhold" til den ufrivillige personen ( sett filmen Brødre? ), ett forskrudd følelsesmessig og seksuelt forhold som denne personen har tvingt den andre parten inn i!

Pedofili kan ikke kalles en legning pga ett voksent menneske utnytter ett uskyldig barn som ikke er i stand til og velge selv!! Og om dette barnet "har valgt det selv" så er det neppe uten påvirkningskraft fra den pedofile!! Det er en grunn til at voksne kalles voksne og barn kalles barn. Sex hører til voksenlivet for når man er voksen så har man blitt kjønnsmoden og kan ha sex, og da skal man ha sex. Sex er ikke ett element man skal blande inn i ett barns liv pga dette er ikke alderen for dette ( kroppen er ikke engang kjønnsmoden, naturens eget tegn ) og små barn er ikke følelsesmessige moden for å takle ett seksuall liv i så ung alder! Det er også mye føeleser involvert i sex og dette er for mye for ett lite barn å bære enda! Små barn skal være bekymringsløse løpe rundt å leke med de andre barna, utvikle seg sosialt, forme sin egen personlighet, finne ut hva man liker/ikke liker osv osv. Vår oppgave som voksne er selvølgelig å passe på at barna har det bra og at de utvikler seg til de menneskene vi vil at de skal bli! Og det er jo dette som er den virkelige forskjellen mellom pedofili og en seksuell legning. Å ha sex med unger er ikke en legning fordi det er noe man tvinger den andre personen inn i. Det er alltid ett offer og en gjeningsmann. Og om det skulle vise seg at sexen såkalt "frivillig" så er det som sagt neppe uten gjerningsmannens påvirkning!

Men så har det seg slik at vi har noen få syke mennesker i dette samfunnet som f.eks vår alles kjente Tor Erling Staff som forsatt mener og sier at de har hatt frivillig sex med voksne mennesker som barn. Men her spiller vel vårt ansvar som voksne og hvordan vi vil barna skal utvikle seg også inn. Eller kansje Staff er en homofil versjon av meg som liten? for jeg husker godt at det var mange voksne jeg ville ha sex med når jeg var mindre (førskolelærerinnen blandt mange). Men det er en helt annen diskusjon og det er vel derfor vi har en seksuell lavalder... og godt er det

Beklager evt usammenhengende setninger eller skrivefeil men sitter her ganske høy

Kilder: Wikipedia
Sist endret av magziii; 3. september 2008 kl. 20:13.