Tråd: Homofili
View Single Post
Vet det andre innlegget mitt kom rimelig sent, men meitematk: kan du forklare hva som egentlig skiller pedofili fra f.eks. homofili da? I følge linken din er det kun en preferanse, så om jeg foretrekker å ha sex med små barn bør absolutt det likestilles med en som foretrekker sex med kvinner/menn? Har fortsatt ikke sett en skikkelig god argumentasjon som motsier det.

Som minigolf sier mener jeg også pedofili er en legning (en rimelig syk en, hvertfall sånn jeg er vokst opp), men skulle vi droppet alle samfunnets lovet, hva skiller den egentlig fra de andre legningene?

daimeno: Hvorfor skal ikke en pedofil kunne forelske seg i et barn? Regner med det ikke kun bygger seg få fysisk, men også psykisk tiltrekning. Vil absolutt si en pedofil kan forelske seg skikkelig i et barn, i likhet med at en heterofil kan forelske seg skikkelig i en kvinne.

Hvis du skal skille legningene fra hverandre, hvor er du i så fall heterofi og hvor er du pedofil? Sex-alderen varierer jo ganske sterkt mellom land og områder. Skal seksuell legning egentlig ha noe med hvor du kommer fra å gjøre?
Sist endret av Zepplin; 2. september 2008 kl. 00:54.