View Single Post
Jo, du griper fatt i noe.
Men er ikke prisen på disel styrt av oljeprisen, på samme måte som bensin?
Men en ting jeg kan neve uten at jeg kan gå i detaljer, men viss norge er så miljøbevisst. Hvorfor er det ikke bevilget mer penger til forskning som f.eks prøver å løse problemer med alternative energikilder?
Slik som jeg forstod det så ligger pengestøtten til slik forsking på samme nivå som 80 tallet.

Og hvordan kan vi betale oss ut av en "klimakrise" uten att vi selv er mer bevist på dette. Folk må slutte å være så materialistiske som mange er i dag "dessverre" og lille norge kan ikke greie det alene da det finnes land som ikke prioritere dette noe spesielt. Så jeg vil si at avgiftene vi betaler utgjør liten effekt forhold til hva det koster, ja selv om vi er så fryktelig rike og bør slutte å klage. Som noen mener.
Skal vi virkelig gripe fatt i dette problemet så må land som kina og usa ta seg sammen.
Og man skal ikke utelukke att forandringene i klima er til dels naturlig, jeg mener at vi ikke bør komme med for kraftige påstander om hva som har skylden for klimaeffektene.

Og man må ikke glemme at det finnes noen som tjener bra på dette.

Veiene burde hatt en høyere standard, men vi har et system som gjør at vi ikke kan bruke penger på oss selv. Bare gi penger bort.

Må legge til..
Dynge: Interessant innlegg, og tnx for linken til dokumentaren.
Sist endret av sneipen; 10. august 2008 kl. 09:21.